Fallout 76, Doom Eternal, Rage 2 trafią na Steam

​Walka w segmencie platform dystrybucji cyfrowych na PC trwa w najlepsze. Epic Games Store przejmuje kolejne pozycja na czasową wyłączność, ale Steam nie oddaje pola. Bethesda ogłosiła wczoraj wieczorem, że ponownie zamierza wydawać swoje produkcje PC w sklepie Valve.

Nie jest obecnie jasne, czy amerykańska firma zdecydowała się na taki krok sama z siebie, w obliczu małej popularności własnej aplikacji Bethesda Launcher, czy też decyzja jest wynikiem starań samego Valve, które Epic Games coraz poważniej zaczyna "nadgryzać" na rynku gier komputerowych.

Można chyba bezpiecznie założyć, że prawda leży nieco po środku i nowe posunięcie wydawcy to zbiór wszystkich tych wymienionych czynników. Być może Valve zaoferowało także lepsze warunki finansowe i mniejszą prowizję, co jest obecnie główną zaletą gier przechodzących na stronę Epic.

Reklama

Pomijając jednak te spekulacje, rezultaty działań są jasne: Rage 2, Wolfenstein: Youngblood, Wolfenstein: Cyberpilot oraz Doom Eternal ukażą się w wersjach PC jednocześnie na Steamie oraz - nadal - także w Bethesda Launcher. W przyszłości na Steam trafi także wydany już Fallout 76.

Pierwsza będzie strzelanka Rage 2, debiutująca już 14 maja. Samodzielne rozszerzenie Wolfenstein: Youngblood, Wolfenstein: Cyberpilot w rzeczywistości wirtualnej oraz Doom Eternal nie mają jeszcze dat premier, ale wszystkie te produkcje zaplanowano jeszcze na obecny rok.

Epic Games zapewniało ostatnio, że przejmowanie gier na czasową wyłączność dla Epic Games Store to w rzeczywistości działania prokonsumenckie, tylko gracze nie są po prostu w stanie tego zrozumieć. Teraz obserwatorzy sugerują ironicznie, że faktycznie, Epic miało rację.

Tak, to działania prokonsumenckie - żartują miłośnicy grania na PC - ponieważ sprawiły, że Valve musiało bardziej się postarać i przekonało Bethesdę do ponownego zainteresowania dystrybucją swoich tytułów na Steamie. Epic Games chyba nie to miało jednak na myśli...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bethesda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama