Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Facebook przejął studio twórców The Order: 1886

​Facebook wybrał się wczoraj na zakupy. Poza przejęciem serwisu Mixer od Microsoftu zdecydowano się także na zakup studia Ready At Dawn, które wzmocni wysiłki na polu tworzenia gier przeznaczonych na sprzęt rzeczywistości wirtualnej. Mowa oczywiście o zestawach Oculus Rift.

Ready At Dawn znane jest najlepiej jako twórcy The Order: 1886 z 2015 roku, wydanej tylko na PlayStation 4 gry o wyjątkowo pięknej grafice - lecz równie spłyconej rozgrywce. W ostatnich latach firma zajęła się jednak produkcjami VR, zaczynając od Lone Echo w 2017 roku, właśnie na Oculus Rift.

Reklama

To najpewniej ta seria przykuła uwagę Facebooka. Największy na świecie serwis społecznościowy kupił firmę Oculus VR w marcu 2014 roku, za 2 miliardy dolarów. Od tego czasu trwa rozwój sprzętu, lecz z wirtualną rzeczywistością nie zdołano jeszcze wybić się poza bardzo małą niszę odbiorców.

Valve wydało niedawno Half-Life: Alyx, które znacznie przyczyniło się do popularyzacji Valve Index i innych urządzeń VR. Być może Facebook będzie miał nadzieję, że z pomocą Ready At Dawn zdoła wyprodukować podobne hity, a tym samym zainteresować większą liczbę graczy zakupem gogli.

Ready At Dawn wydało na Oculus już kilka pozycji: Lone Echo, Echo Arena oraz Echo Combat, wszystkie w tym samym uniwersum i akcją stawiającą na brak grawitacji. Obecnie trwają prace nad pełnoprawną kontynuacją - Lone Echo 2 - zaplanowaną jeszcze na ten rok właśnie na Oculus Rfit.

Facebook dodaje w komunikacie prasowym, że nic w tym planach się nie zmienia. Studio dokończy więc Lone Echo 2, a firma Marka Zuckerberga nie zamierza w żaden sposób ingerować w kulturę pracy Ready At Dawn. Nie podano kwoty transakcji, lecz mowa o stosunkowo małym zespole.

"Badamy wiele sposobów na zwiększenie zainteresowania VR i mamy świetne oraz innowacyjne plany na następne lata grania" - dodano w informacji prasowej, pod pytaniem "Czy planujecie przejąć inne studia?" Czas pokaże, czy uda się przekonać większą liczbę graczy do wirtualnej rzeczywistości.

Dowiedz się więcej na temat: The Order: 1886

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje