Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Ever, Jane: MMO... z hierarchią i awansami społecznymi

Aby osiągnąć sukces na wciąż trudnym i zdominowanym przez World of Warcraft rynku MMO, developerzy muszą wymyślać nowe, nietypowe mechanizmy rozgrywki.

Niewykluczone, że twórcom Ever, Jane się udało - zabawa opierać ma się bowiem na... plotkach, pochlebstwach i poparciu społecznym. Twórcom udało się uzbierać fundusze na projekt za pomocą Kickstartera. Ever, Jane to produkcja, za którą odpowiedzialne jest studio 3 Turn Productions dowodzone przez Judy Tyrer, byłą główną inżynier w Sony Online Entertainment, która wcześniej pracowała w Linden Labs nad Second Life.

Reklama

To MMO osadzone w fikcyjnym świecie wykreowanym przez Jane Austen - XIX-wiecznej pisarki, spod pióra której wyszła m.in. klasyka pokroju "Dumy i uprzedzenia". Produkcja ma odwzorowywać warunki panujące w ówczesnej Anglii, a zwłaszcza panujący tam system klasowy.

O co chodzi? Wszystkie poczynania gracza będą uwarunkowane ich odbiorem przez hierarchię społeczną. Oczywiście nie zabraknie standardowych statystyk postaci pokroju siły, zręczności i inteligencji, które znane są z różnych "rolplejów". Najważniejszą rolę odgrywać ma jednak system zaproszeń. W jaki sposób będzie on działał?

Jeśli osoba o wyższym statusie przyjmie zaproszenie użytkownika, automatycznie jego pozycja w drabince społecznej zostanie wzmocniona. Ponadto od faktu czy zostało ono zaakceptowane "z obowiązku" (bo tak wypada), czy też ze względu na głębsze relacje emocjonalne, zależeć mają bonusy, która otrzyma postać gracza. Jeśli z kolei zaproszenie zostanie odrzucone, jej status spadnie.

Brzmi to naprawdę interesująco. Tak samo uznało 1600 osób, które wsparło projekt za pośrednictwem Kickstartera. udało się go sfinansować - zgromadzono 109,56 tysiąca dolara, podczas gdy developerzy potrzebowali 100 tysięcy. Premiera zaplanowana jest na styczeń 2016, na razie pod TYM adresem możecie zagrać w darmowy prototyp.

Dowiedz się więcej na temat: Jane

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje