Epic Games Store przyciąga coraz więcej gier na wyłączność

​Wyjątkowo korzystny podział zysków w Epic Games Store skłania coraz więcej twórców i wydawców do przenoszenia swoich produkcji w całości na nową platformę cyfrowej dystrybucji, z całkowitym pominięciem Steama. Część osób ma nadzieję, że skłoni to Valve do podobnych kroków w kwestii finansów.

Przypomnijmy: Standardowa umowa z Valve zakładała dotychczas, że 30 procent sprzedaży trafia do Valve, a reszta do twórcy gry. Niedawno sytuacja uległa zmianie: po osiągnięciu 10 milionów dolarów sprzedaży, proporcje zmienią się na 75/25, a po przekroczeniu 50 milionów - na 80/20.

Epic Game Store stosuje dużo bardziej korzystny i przejrzysty przelicznik: 88 procent zysków dla twórców, zaledwie 12 procent dla właściciela sklepu. Co więcej, nie ma też mowy o żadnych poziomach - to stałe wartości, dla wszystkich twórców, bez względu na sprzedaż i nazwę wydawcy.

Reklama

Idąc dalej, jeśli tworzymy grę w oparciu o silnik Unreal Engine 4, także produkt od Epic Games, standardowo musimy oddać twórcom technologii 5 procent zysków. Jeśli więc wydamy taki tytuł na Steamie, oddajemy 30 procent Valve oraz kolejne 5 proc. dla Epic. To zmienia się, jeśli wydamy tytuł w Epic Game Store - zapłacimy wyłącznie standardowe 12 proc.

Wszystko to sprawia, że twórcy są coraz bardziej zainteresowani wydaniem gry wyłącznie na nowej platformie sprzętowej. Coffee Stain Studios ogłosiło niedawno, że nadchodząca gra opowiadająca o budowie ogromnych fabryk w otwartym świecie - Satisfactory - całkowicie ominie Steam.

Idąc dalej, brytyjska firma wydawnicza Team17 ujawniła w oficjalnym komunikacie - opublikowanym na Steamie - że zmieniono zdanie w sprawie Genesis Alpha One. Dynamiczna strzelanka z budowaniem własnych statków kosmicznych także zadebiutuje wyłącznie w Epic Game Store.

Idąc dalej, Rebel Galaxy Outlaw od Double Damage premierę będzie miało tylko w sklepie Epic Games, a na "inne platformy" trafi dopiero po 12 miesiącach. Nie są to na razie ogromne tytuły AAA, ale Valve na pewno będzie musiało wziąć pod uwagę zmiany na cyfrowym horyzoncie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Epic Games
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy