Epic Games Store przeprasza Ubisoft za nieuczciwe transakcje związane z The Division 2

​Dwa lata temu hakerzy masowo kupowali w Epic Games Store grę The Division 2, wykorzystując do tego celu kradzione karty płatnicze. Jakby tego było mało - konta później odsprzedawali.

Spór między Epic Games a Apple dostarcza nam interesujących informacji z życia firmy oraz jej partnerów biznesowych. Jak podaje serwis Eurogamer, w 2019 roku użytkownicy, wykorzystując Epic Games Store, masowo kupowali The Division 2. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że transakcji dokonywali kradzionymi kartami płatniczymi, a ponadto same konta z grami później odsprzedawali.

W tamtym czasie aż 70% zakupów związanych z The Division 2 było nieuczciwych. Sprawę postanowił osobiście załatwić szef Epic Games, Tim Sweeney, który wysłał e-maila do dyrektora generalnego Ubisoftu. "Drogi Yvesie, chcę cię przeprosić za niedociągnięcia naszego sklepu oraz naszej integracji z Uplay" - brzmi wiadomość z dnia 11 maja 2019 roku. Natomiast sytuacja w pewnym momencie uległa pogorszeniu i ilość nieuczciwych transakcji skoczyła z 70% do 90%. Co ciekawe, była to nietypowa dla platformy sytuacja stanowiąca odsetek względem produkcji od innych wydawców.

Reklama

W celu zlikwidowania tego procederu Sweeney zarządził wyłączenie możliwości kupowania gier Ubisoftu w Epic Games Store na co najmniej dwa tygodnie. Miało to pomóc uporać się z sytuacją. W liście zaznaczył, że wina leży całkowicie po stronie Epic Games, w związku z czym wszystkie minimalne gwarancje przychodów pozostały wówczas bez zmian.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy