Electronic Arts przeprasza za zły stan gry Star Wars Jedi: Survivor
Swoją oficjalną, lecz niestety bardzo burzliwą premierę zaliczył kolejny tegoroczny hit, a mianowicie Star Wars Jedi: Survivor, gra produkowana przez Respawn Entertainment. Wydawcy z Electronic Arts zabrali głos w sprawie licznych problemów napotykanych przez graczy w tym dziele.
Okazuje się, że głównym problemem jest optymalizacja. Nawet na potężnych pecetach gracze miewają regularne problemy ze spadkami liczby klatek na sekundę. Raporty donoszą, że konfiguracja w postaci karty graficznej RTX 4090 nie jest w tym przypadku gwarantem zachowania stabilnych 60 fpsów.
Co więcej, wydajność gry kuleje także na konsolach, a przypomnijmy, że Jedi: Ocalały pojawił się tylko na next-genach, czyli PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W trybie performance przy rozgrywce w tej produkcji (podobnie jak na pecetach) trzeba liczyć się z regularnymi spadkami FPS-ów i bardzo długim ładowaniem niektórych tekstur.
W momencie pisania tego materiału najnowszy tytuł od Respawn Entertainment może pochwalić się jedynie niespełna połową pozytywnych recenzji na Steamie (48%). To i tak lepszy wynik niż kilka godzin po oficjalnym debiucie, kiedy to współczynnik dodatnich not wynosił ok. 34%.