Elden Ring - nowe wieści na temat nowej gry twórców Dark Souls
Premiera najnowszej produkcji studia From Software coraz bliżej. Twórcy podali sporo nowych szczegółów na temat gry podczas targów Gamescom.
Elden Ring to wymagająca gra RPG, osadzona w otwartym świecie, opracowana przy współpracy między From Software a pisarzem George'em R.R. Martinem (tak, tym odpowiedzialnym za książkową "Grę o tron"). Jej premierę zaplanowano na 21 stycznia, na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz Xbox One. Podczas targów Gamescom dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy o rozgrywce.
From Software poinformowało między innymi, że w Elden Ring będziemy się przemieszczać pomiędzy centralną lokacją, zwaną Overworld, a połączonymi z nią, wielopoziomowymi obszarami (biomami) o zróżnicowanym krajobrazie i występującym na nich bestiariuszu. Świat będzie żywszy i bardziej barwny niż te, które przemierzaliśmy w Dark Souls oraz Bloodborne, a w fabule większą rolę niż we wcześniejszych produkcjach studia odegrają postacie.
Podobnie jak Sekiro: Shadows Die Twice, Elden Ring pozwoli na spersonalizowanie naszego bohatera (a może bohaterki?). Z przeciwnikami będziemy walczyć, wykorzystując zarówno broń białą, magię, jak i zaklięcia. Ponadto do pomocy przyzwiemy duchowych towarzyszy, którymi pokieruje sztuczna inteligencja i których będziemy z czasem rozwijać. Autorzy uspokajają jednak, że występowanie tych kompanów nie obniży poziomu trudności. Jednocześnie zapowiadają, że Elden Ring będzie bardziej przystępną grą dla nowicjuszy niż Bloodborne, Dark Souls i Sekiro. Być może pojawi się opcja stopniowania poziomu trudności albo dodatkowy tryb dla mniej doświadczonych graczy?
Po świecie Elden Ring będziemy się poruszać na nogach, a także na grzbiecie wierzchowca, którego - co ciekawe - wykorzystamy także w walkach. Podczas podróżowania wykorzystamy mapę z oznaczonymi istotnymi miejscami, na której dodamy także nasze własne znaczniki. Autorzy zapowiadają także fragmenty, podczas których będzie się można skradać zamiast walczyć.