EA wycofuje się rakiem z reklam w UFC 4. Firma przestraszyła się graczy

​EA wpadło na "genialny" pomysł umieszczenia w grze UFC 4 pełnoekranowych reklam, myśląc, że ten zostanie zaakceptowany przez graczy. Ci jednak bardzo głośno zaczęli wyrażać swoje zdanie na ten temat i firma musiała szybko wycofać się z tego pomysłu.

Rozzłoszczeni fani gry postanowili wyrazić swój sprzeciw na Reddicie. Mówiąc dość eufemistycznie, fakt, że w grze, za którą zapłacili grube pieniądze, wyświetlane są spoty reklamowe (m.in. serialu The Boys, którego drugi sezon zadebiutował na Amazon Prime), nie został przyjęty zbyt ciepło. Co ciekawe, reklamy zaczęły pojawiać się w tej produkcji dopiero jakiś miesiąc po jej premierze, więc wydawca nie mógł się w tym przypadku tłumaczyć "funkcją" stanowiącą integralną część UFC 4.

Wywołane do tablicy, głos na Reddicie zabrało także EA, którego rzecznik umieścił post, tłumacząc, że rzeczywiście zdecydowali się na umieszczenie reklam podczas powtórek i choć tego typu zabiegi marketingowe nie są czymś nowym dla serii UFC, to jednak dotychczas ograniczały się głównie do wyświetlania specjalnych kafelków w menu głównym czy też umieszczenia logotypów w oktagonie. W tym przypadku EA postanowiło pójść o krok dalej. Jak słusznie zauważył jeden z użytkowników, r/assholedesign, którego post zebrał blisko 100000 "lajków", firma prawdopodobnie wprowadziła tego typu reklamy z opóźnieniem, by kwestia ta nie była poruszana w recenzjach gry.   

Reklama

W związku z aferą jaka wybuchła w tej sprawie, EA postanowiło ostatecznie wycofać się z tego pomysłu i wyłączyło reklamy w trakcie powtórek. "Jest dla nas całkowicie jasne z waszych opinii, że integracja reklam w powtórkach nie jest mile widziana. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, których mogli doświadczyć gracze" - napisał rzecznik firmy.

Co ciekawe, gazeta The Wall Street Journal już w lipcu tego roku pisała, że WarnerMedia przeprowadziło test reklam w grze UFC 3 od EA, gdzie promowane było kilka seriali telewizyjnych. W artykule podkreślono, że tego typu zmiany przeważnie są oprotestowywane przez graczy, szczególnie w płatnych grach. EA w tym przypadku przyznało, że powinno lepiej komunikować się z graczami i uprzedzać ich o tego typu nowościach zawczasu. "Chcemy się upewnić, że gracze otrzymują możliwie najlepsze doświadczenia, grając w EA SPORTS UFC 4, więc integracja reklam w powtórki nie pojawi się już w przeszłości". Pożyjemy - zobaczymy.

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy