EA także rezygnuje z GDC w obawie przed koronawirusem

​Dopiero co informowaliśmy, że PlayStation oraz Facebook Gaming/Oculus poinformowali, że nie pojawią się na imprezie GDC w San Francisco ze względu na obawy przed koronawirusem, a teraz do tego grona dołącza Electronic Arts, które także znacznie ograniczy swoją obecność na konferencji.

"Właśnie dostałem wiadomość z góry, że EA będzie ograniczać swój udział na GDC, rezygnując z naszego udziału w oficjalnych wydarzeniach, a pracownikom Electronic Arts rekomenduje się, by w ogóle nie wybierali się do San Francisco" - napisał Alex Sherer, specjalista od reklam w korporacji.

To tylko kolejne przykłady wpływu, jaki wirus COVID19 ma na rynek gier wideo, który - pozornie - powinien być odporny na takie zawirowania. To jednak tylko złudzenie i poza kolejnymi anulowanymi imprezami wymienić można choćby problemy z dostawami części do produkcji konsol.

Reklama

Tegoroczne GDC - konferencja przeznaczona głównie dla profesjonalistów z branży - zapowiada się w tym roku skromniej niż zazwyczaj. Zwłaszcza brak PlayStation to - obok EA - bardzo duża strata, nawet jeśli na miejscu nadal będą setki innych wystawców z przeróżnych zakamarków świata.

Facebook miał pojawić się na miejscu, by promować swoje urządzenia rzeczywistości wirtualnej z rodziny Oculus, lecz ostatecznie zrezygnowano, ograniczając się do bezpiecznej obecności "zdalnej", a więc materiałów wideo, telekonferencji z pytaniami i odpowiedziami na żywo "i tak dalej".

Dla PlayStation to kolejne skasowane bilety w czasie tygodnia. W środę poinformowano bowiem, że Sony nie pojawi się także na imprezie PAX East w przyszłym tygodniu. To dużo bardziej bolesna nieobecność, ponieważ gracze spodziewali się, że po raz pierwszy sprawdzą The Last of Us Part 2.

Wystawcy z Chin także ominą GDC szerokim łukiem, choć część zdecydowała się wynająć Amerykańskie firmy do przeprowadzenia swoich prezentacji i zapowiedzi, co jest pewnym rozwiązaniem tej nietypowej sytuacji. Łącznie jest to jednak promil - 10 z około 550 firm.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Electronic Arts
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy