EA bez konferencji na E3

​Electronic Arts potwierdziło dość niespodziewanie, że w czerwcu nie pojawi się na targach E3 i nie zorganizuje tradycyjnej konferencji zaraz przed startem imprezy. Amerykańska korporacja jest więc kolejną - po Sony - ważną firmą ze świata gier wideo, stawiającą na podobny krok.

Jednocześnie przedstawiciele EA potwierdzili w specjalnym liście skierowanym do dziennikarzy, że nie zamierzają rezygnować z organizowanej równolegle imprezy EA Play, która w tym roku odbędzie się już po raz czwarty, oferując możliwość zagrania w nadchodzące produkcje, bez biletów.

Korporacja nadal pojawi się więc w Los Angeles, choć w ramach osobnej imprezy i bez konferencji. "A tym roku będzie mniej gadania, a więcej grania, z imprezą koncentrującą się na najważniejszym elemencie EA Play: naszych społecznościach i grach, które te społeczności kochają" - czytamy.

Reklama

Obecne na EA Play osoby będą mogły - w odróżnieniu od samego E3 - wejść na teren za darmo, by sprawdzić największe i najważniejsze produkcje Electronic Arts, a także spotkać się z "twórcami treści", co oznacza zapewne przeróżnych youtuberów oraz streamerów.

Dlaczego EA omija E3? Teorii jest kilka, a jedna z nich powtarza to, o czym mówi się już o wielu lat - targi w Los Angeles straciły na znaczeniu. Kiedyś była to największa impreza branżowa na świecie i święto dla każdego gracza, lecz w ostatnich latach firmy zaczęły zdawać sobie sprawę, że mogą osiągnąć znacznie więcej na własnych imprezach.

Druga teoria jest taka, że Electronic Arts po prostu nie ma co pokazać i ten stan rzeczy nie zmieni się do czerwca. Ubiegły rok był dla wydawcy bardzo trudny, a obecny hit - Anthem - także nie radzi sobie zbyt dobrze. Tymczasem kolejna konferencja z The Sims i Fifą nie brzmi zbyt interesująco.

Targi Electronic Entertainment Expo rozpoczynają się w tym roku 11 czerwca i potrwają do 14 czerwca. Wspomniane EA Play odbędzie się wcześniej, startując 7 czerwca wraz z transmisjami na żywo, a impreza dla odwiedzających potrwa od 8 do 9 czerwca w Hollywood.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama