Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

EA anulowało grę Star Wars w otwartym świecie

​Interesujący pomysł na produkcję w otwartym świecie, w której wcielalibyśmy się w łowcę nagród w stylu Boba Fetta i eksplorowali kolejne planety w poszukiwaniu celów do odstrzelenia lub pojmania, nigdy nie doczeka się realizacji. Electronic Arts anulowało taki projekt, który nie otrzymał tytuł.

Jak informuje serwis Kotaku, całość określano wyłącznie pod nazwą kodową - Orca. Tytuł ujawniono w 2017 roku, razem z zamykaniem studia Visceral Games, choć produkcję rozwijał nie ten oddział, lecz wielkie biuro EA w kanadyjskim Vancouver, liczące sporo ponad 2500 pracowników.

Reklama

Sytuacja nieco się tutaj komplikuje, ponieważ Electronic Arts rozwijało dwie produkcje Star Wars. Jedną właśnie w Visceral Games, pod przewodnictwem Amy Hennig, reżyserki Uncharted. Drugi projekt - właśnie Orca - powstawał we wspomnianym EA Vancouver.

Visceral zostało jednak zamknięte, a obowiązki tego oddziału przejęło EA Vancouver, więc nagle okazało się, ze w tej firmie powstają równolegle dwie produkcje umieszczone w uniwersum Star Wars - o nazwach kodowych Orca oraz Ragtag.

"W obecnej formie, produkcja jest nastawioną na opowieść liniową grą przygodową. Podczas prac testowaliśmy tę koncepcję wśród graczy, przysłuchując się ich opiniom dotyczącym tego, w co i jak chcą grać, jednocześnie uważnie śledząc znaczące zmiany zachodzące na rynku" - wyjaśniano po zamknięciu Visceral.

"Stało się jasnym, że w celu dostarczenia doświadczeń, do których gracze będą chcieli wracać przez dług czas, musimy zmodyfikować projekt. Zachowamy niesamowitą oprawę graficzną i autentyczność uniwersum Star Wars oraz skupimy się na stworzeniu historii w stylu Gwiezdnych wojen" - zaznaczył.

Teraz oba projekty Star Wars, które pozostały w EA Vancouver, zostały anulowane. Jedyną grę w świecie Gwiezdnych wojen rozwijają teraz twórcy serii Titanfall, studio Respawn Entertainment - to Star Wars Jedi: Fallen Order.

Nie jest obecnie jasne, czym zajmie się teraz EA Vancouver, choć Kotaku spekuluje, że może to być całkiem nowe podejście do projektu Star Wars, choć takie, które można wyprodukować i wydać szybciej, niż wymienione wyżej projekt Orca oraz Ragtag.

Dowiedz się więcej na temat: Star Wars

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje