Dziś premiera TSIOQUE, unikatowej przygodówki od polskiego studia OhNoo

​OhNoo Studio, polska ekipa deweloperów, która dała się poznać grą Tormentum: Dark Sorrow, powraca z nową produkcją. TSIOQUE, mająca dziś premierę na platformie PC poprzez serwis Steam, to gra przygodowa 2D nawiązująca do tradycji gatunku.

Po tym, jak Tormentum chwalono za oprawę graficzną inspirowaną pracami Gigera i Beksińskiego, developerzy pragnęli ponownie zastosować swoje artystyczne podejście do cyfrowej rozrywki, tym razem poprzez współpracę z animatorem Alkiem Wasilewskim (studio Smile).

Alek zyskał uznanie (i wiele nagród) za ogromne i różnorodne portfolio prac zarówno w rodzinnej Polsce, jak i na całym świecie. Dzięki temu nowemu kreatywnemu partnerstwu, TSIOQUE wyróżnia się  piękną grafiką, ręcznie rysowaną i ożywioną metodą animacji poklatkowej. Jednocześnie bajkowy i kreskówkowy styl artystyczny TSIOQUE zyskał już uznanie tysięcy graczy śledzących udaną kampanię Kickstarter. Podczas niej zebrano ponad 39 tysięcy dolarów, co pozwoliło studio wyrazić swoją wizję w pełnej krasie.

Reklama

Dzięki zaangażowaniu ekipy tworzącej grę w komunikację w mediach społecznościowych oraz wsparciu osiągniętym na Kickstarterze, gra może pochwalić się w pełni udźwiękowionymi sekwencjami dialogowymi oraz oprawą muzyczną skomponowaną przez Edwarda Harrisona (Deus Ex: Mankid Divided, NEOTOKYO) i Elle Kharitou, którzy stworzyli dynamiczną aranżację zgraną z wydarzeniami na ekranie.

W TSIOQUE gracze wcielą się w tytułową księżniczkę, która zostaje uwięziona przez Złego Maga w zamku swoich przodków, obłożonym przez niego potężnym zaklęciem. Ta niezwykle niezależna młoda dama nie zamierza a jednak czekać na kogoś, kto pofatyguje się ją uratować. Bierze sprawy w swoje ręce i improwizuje odważny - i niezwykle ryzykowny - plan ucieczki. Jej wola opuszczenia jak najszybciej tego przeklętego miejsca przerodzi się w zdecydowanie nietradycyjną bajkę. Dzięki niespodziewanym zwrotom akcji, wydawałoby się prosta historia o dziewczynce uciekającej z zaklętego zamku rozwija się w nieoczekiwanym kierunku i odsłania ukrytą głębię, poruszając nieoczekiwanie tematy zabierające gracza daleko poza pozornie fantastyczny świat gry.

Rozgrywka jest inspirowana magią dawnych hitów, jak Dragons Lair, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Day of the Tentacle czy Heart of Darkness. Progresja jest oparta przede wszystkim na interakcjach gracza z otoczeniem, których możliwości ukryto w zachwycających lokalizacjach mnóstwo, ilustrując je imponującą ilością unikatowych animacji. Przykładanie szczególnej uwagi do detali przełożyło się na produkcję z dużą głębią. Jest w niej miejsce na ogrom humoru, ale zaprasza nas ona bardzo często na wyprawy w głąb ciemności i oferuje każdemu rodzajowi gracza odpowiedni wybór wyzwań. Swoje decyzje podczas rozgrywki trzeba zaś dobrze przemyśleć, zły ruch może prowadzić bowiem do strasznych - i zwykle niezwykle zabawnych sytuacji.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy