Dying Light 2: Premiera, fabuła, platformy, wymagania, ile zajmuje gra, oceny
Dzieło polskich twórców ze studia Techland podbija rynek gier wideo. Dying Light 2 to druga odsłona powstałej w 2015 roku serii popularnego survival horroru.
Dying Light 2 to produkcja z otwartym światem, w którym wszystko obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Dzieło silnie nastawione jest na eksploracje doszczętnie zniszczonego miasta przez zombie. Rozgrywka ma miejsce w 2034 roku, dokładnie dwie dekady po zakończeniu pierwszej części gry.
Tematyka i klimat ponownie mocno ociera się o postapokaliptyczny świat. Tym razem jednak gracz wciela się w pielgrzyma o imieniu Aiden Caldwell, który trafiając do miasta Villedor poszukuje dawno zaginionej siostry. Dying Light 2 względem pierwowzoru opowiada całkiem nową historią, więc znajomość pierwszej odsłony nie jest tutaj wymagana.
Warto zauważyć, że w Dying Light 2 będziemy mieli do czynienia z większa różnorodnością, brakiem liniowości i zdecydowanie rozleglejszym światem, w którym przyjdzie nam obcować. Tylko od gracza, jego wyborów i decyzji (często moralnych) zależeć będzie to, jak na naszych oczach rozpisze się cała historia gry.
Dying Light 2 stworzone zostało przez Techland - polskich developerów z wrocławskiego studia. Gra zadebiutowała na rynku 4 lutego 2022 roku. Dying Light 2 dostępne jest na platformach: PC, Xbox One, PlayStation 4, a także na Xbox Serie X oraz PlayStation 5.
Dying Light 2 pojawić ma się również na konsoli Nintendo Switch. Producenci baczą na wysoką jakość rozgrywki, więc takowa premiera ma nastąpić w ciągu sześciu miesięcy od oficjalnego wydania gry (4 luty). Rozgrywka na Switchu dostępna będzie za pomocą chmury (cloud). Niezbędne więc będzie stałe połączenie z internetem. Gra łączyć się będzie wówczas z zewnętrznymi serwerami i w ten sposób umożliwi rozgrywkę na konsoli od Nintendo.
W Dying Light 2 możemy grać w pojedynkę lub w kooperacji maksymalnie czterech graczy. Ponadto tworzyć można własne gry sieciowe lub dołączać na serwery innych użytkowników, by dołączyć do trybu rywalizacji.
Dying Light 2 waży od 25 do nawet 60 GB w zależności od tego, na jakiej platformie sprzętowej postanowimy ją zainstalować. Po pełnej instalacji, rozmiar gry wynosi:
- PC - 60 GB
- Xbox One - 60 GB
- PlayStation 4 - ok. 51 GB
- Xbox Serie X - ok. 35 GB
- PlayStation 5 - ok. 25 GB
Do uruchomienia gry w minimalnej konfiguracji potrzebujemy:
- System operacyjny: Windows 7 (64-bitowy)
- Procesor: Intel Core i3-9100 / AMD Ryzen 3 2300X
- Pamięć: 8 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti / AMD Radeon RX 560 (4GB)
- Miejsce na dysku: 60 GB dostępnej przestrzeni
Konfiguracja zalecana:
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: AMD Ryzen 5 3600X / Intel i5-8600K
- Pamięć: 16 GB RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 2060 6GB / AMD RX Vega 56 (8GB)
- Miejsce na dysku: 60 GB dostępnej przestrzeni
Autorski silnik C-Engine, stworzony przez Techland ma pozwolić na komfortowe granie nawet na słabszych komputerach.
Do oceny działania Dying Light 2 na starszych konsolach (PlayStation 4 oraz Xbox One) z pomocą przychodzi powyższy filmik. Oczywiście, ewidentnie można zauważyć, że tzw. next-geny oferują zdecydowanie lepszy komfort gry i przyjemniejsze doznania graficzne oraz wizualne. Niemniej jednak, posiadacze starszych konsol powinni być usatysfakcjonowani. Zdarzają się spadki klatek i brak płynności animacji, ale to nie powinno znacząco przeszkadzać w czerpaniu przyjemności z gry.
Kilka dni po premierze Dying Light 2, oceny krytyków i graczy prezentują się następująco:
Serwis Metacritic:
- PC - 79/100;
- PlayStation 5 - 77/100;
Platforma Steam:
- Bardzo pozytywne recenzje (na 35 tysięcy wszystkich)
Serwisy internetowe:
- IGN - 7/10
- VGC - 6/10
- Videogamer - 7/10
- PC Gamer - 84/100
- Interia - 8.5/10
Producentem Dying Light 2 jest polskie studio Techland z siedzibą we Wrocławiu. To drugi największy (po CD Projekt RED) deweloper gier wideo w kraju nad Wisłą. Firma powstała w 1991 roku i ma za sobą dosyć bogatą historię w branży.
Techland odpowiedzialny jest również za stworzenie takich gier jak: Chrome (2003), Call of Juarez (2006), Dead Island (2011) czy Dying Light (2015).
W 2003 roku Techland stworzył swój autorski silnik graficzny Chrome Engine (C-Engine). Pierwotnie użyty został na potrzeby gry "Chrome". Stale rozwijany swoje zastosowanie odnalazł również w nowszych produkcjach wdrażanych na rynek przez polskiego producenta gier wideo.