Dragon Age: The Veilguard - nowe szczegóły o grze. Walka, postacie i dialogi...

Najnowsza odsłona serii Dragon Age, znana już jako The Veilguard (niedawno doszło do zmiany podtytułu), wprowadzi świeże spojrzenie na mechanikę walki oraz rozwój postaci. BioWare podzieliło się szczegółami dotyczącymi tych dwóch aspektów gry.

W skrócie:

  • W Dragon Age: The Veilguard zmieniono podejście do walki - gracze będą mieli ograniczoną kontrolę nad towarzyszami. To inspiracja serią Mass Effect.
  • Gra zaoferuje skomplikowany system umiejętności, crafting oraz transmogryfikację, trzy aktywne zdolności bojowe oraz unikalne zdolności powiązane z ekwipunkiem.
  • Fabuła ma być bogata i rozbudowana, obejmować wiele lokacji, a gracze będą mogli zadecydować nie tylko o przyszłości głównego bohatera, ale też o jego przeszłości.

Reklama

BioWare niedawno zorganizowało sesję pytań i odpowiedzi, podczas której pojawiło się wiele interesujących szczegółów na temat Dragon Age: The Veilguard. Fani serii mogą spodziewać się nowego podejścia do rozwoju postaci i zdolności bojowych, transmogryfikacji, a także powrotu craftingu. Pomimo mieszanych reakcji na oficjalną zapowiedź, gracze wydają się umiarkowanie optymistyczni. Zdaje się, że większość z nich wierzy, iż BioWare wróci do swojej najlepszej formy.

Dragon Age: The Veilguard pojawi się siedmiu unikalnych towarzyszy, sześć możliwych pochodzeń dla głównej postaci oraz bogata fabuła, rozgrywająca się w Imperium Tevinter, Arlathan, The Deep Roads, Rivain i Anderfels. Świat gry zapowiada się więc nie tylko na rozległy, ale też na bardzo różnorodny.

Nowa wizja BioWare wiąże się z pewnymi zmianami. Po raz pierwszy w historii Dragon Age gracze nie będą mogli bezpośrednio kontrolować swoich towarzyszy. Ponadto wielkość drużyny zostanie zredukowana do trzech osób. Ten kierunek w inspirowany jest serią Mass Effect (notabene, stworzoną również przez BioWare). To kontrowersyjna, ale interesująca zmiana.

BioWare ujawniło specjalizacje klasowe w Dragon Age: The Veilguard oraz potwierdziło, że Rook nie będzie mógł korzystać z Krwawej Magii ze względów fabularnych. Maksymalny limit doświadczenia to 50., a system talentów zainspirowani jRPG-ami takimi, jak Final Fantasy. Rozwój postaci ma być rozbudowany i dawać możliwość wykazania się w kreowaniu buildów bardziej doświadczonym graczom.

Podczas zabawy gracze będą mieć trzy aktywne zdolności bojowe. Ponadto Rook będzie miał dostęp do umiejętności ostatecznej oraz dodatkowej zdolności definiowanej przez ekwipunek. Gameplay wyraźnie nastawiony na akcję  oddziela podstawowe zdolności, takie jak uniki, lekkie i ciężkie ataki. BioWare najwyraźniej inspirowało się niedawnym, bardzo udanym Dragon's Dogma 2

Twórcy Dragon Age: The Veilguard zapowiedzieli także tajemniczego bohatera, który będzie odpowiedzialny za system craftingu, oraz potwierdzili obecność transmogryfikacji. Rook będzie mógł nosić stroje inspirowane frakcjami występującymi w grze. Postacie będą zwracać się do Rooka po nazwisku w określonych sytuacjach, zależnie od wybranej rasy i pochodzenia. Dialogi pozwolą zdefiniować przeszłość Rooka oraz powody dołączenia do danej frakcji, często uwzględniając jego rasę.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dragon Age: Straż Zasłony | BioWare
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy