Doom Eternal z ray tracingiem i DLSS jeszcze w czerwcu

​NVIDIA ogłosiła Doom Eternal RTX, czyli aktualizację dla Doom Eternal, która doda obsługę zarówno Ray Tracing, jak i DLSS w tej jakże popularnej grze. Choć firma nie podała jeszcze żadnych dodatkowych szczegółów na temat implementacji śledzenia promieni, z tego co widać na zaprezentowanym materiale, na pewno pojawią się tu odbicia wykorzystujące tę technikę.

Niestety, aktualizacja nie doda żadnego globalnego oświetlenia opartego na śledzeniu promieni, okluzji otoczenia ze śledzeniem promieni ani cieniowania opartego na śledzeniu promieni. A przynajmniej tak sugeruje film porównawczy. I szczerze mówiąc, nowa jakość odbić nie jest tym, czego większość graczy PC oczekiwała od Doom Eternal RTX, zdecydowanie liczyliśmy na więcej.

NVIDIA udostępniła film pokazujący pierwszy materiał z rozgrywki Doom Eternal RTX, na którym produkcja uruchomiona została na karcie graficznej GeForce RTX 3080 Ti. Gra działała w rozdzielczości 4K (zakładać trzeba, że korzystała również z DLSS), a RTX 3080 Ti był w stanie wygenerować od 75 do 110 klatek na sekundę.

Reklama

NVIDIA oświadczyła, że aktualizacja ​Doom Eternal RTX zostanie wydana jeszcze w czerwcu. To jednak nie wszystko, ponieważ wśród gier zaprezentowanych podczas Computex 2021, wykorzystujących zarówno ray tracing jak i technikę DLSS, znalazły się także takie tytuły jak The Ascent, DYING: 1983, Icarus, LEGO Builder’s Journey oraz The Persistence. Gry, które przyspieszą dzięki DLSS, to między innymi Red Dead Redemption 2 oraz Rainbow Six Siege. Załować można, że Red Dead Redemption 2 nie doczekało się wsparcia ze strony ray tracingu. 

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Doom Eternal
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy