Niestety, aktualizacja nie doda żadnego globalnego oświetlenia opartego na śledzeniu promieni, okluzji otoczenia ze śledzeniem promieni ani cieniowania opartego na śledzeniu promieni. A przynajmniej tak sugeruje film porównawczy. I szczerze mówiąc, nowa jakość odbić nie jest tym, czego większość graczy PC oczekiwała od Doom Eternal RTX, zdecydowanie liczyliśmy na więcej.
NVIDIA udostępniła film pokazujący pierwszy materiał z rozgrywki Doom Eternal RTX, na którym produkcja uruchomiona została na karcie graficznej GeForce RTX 3080 Ti. Gra działała w rozdzielczości 4K (zakładać trzeba, że korzystała również z DLSS), a RTX 3080 Ti był w stanie wygenerować od 75 do 110 klatek na sekundę.
NVIDIA oświadczyła, że aktualizacja Doom Eternal RTX zostanie wydana jeszcze w czerwcu. To jednak nie wszystko, ponieważ wśród gier zaprezentowanych podczas Computex 2021, wykorzystujących zarówno ray tracing jak i technikę DLSS, znalazły się także takie tytuły jak The Ascent, DYING: 1983, Icarus, LEGO Builder’s Journey oraz The Persistence. Gry, które przyspieszą dzięki DLSS, to między innymi Red Dead Redemption 2 oraz Rainbow Six Siege. Załować można, że Red Dead Redemption 2 nie doczekało się wsparcia ze strony ray tracingu.
Daniel Górecki - ITHardware.pl









