Diablo III: Przebudzenie Nekromanty - wywiad z twórcami gry

Dziś ma miejsce premiera pakietu Przebudzenie Nekromantów, który wprowadza do Diablo III: Reaper of Souls kultową klasę nekromantów. Mieliśmy okazję porozmawiać z twórcami gry, którym zadaliśmy kilka pytań.

Na nasze pytania odpowiadali Valerie Watrous, Lead Writer, a także Julian Love, Lead VFX Artist w Blizzard Enetertainment.

Interia: Od premiery podstawowego Diablo III minęło niedawno pięć lat. Jak przez ten czas zmieniła się gra? Czy mamy teraz do czynienia z zupełnie inną produkcją niż w dniu debiutu?

Julian Love: Od momentu wydania Diablo III pięć lat temu, stale pracujemy nad dostarczaniu nowości, takich jak chociażby dodatek Reaper of Souls, a od RoS wprowadziliśmy taki ogrom nowości, że nawet mi ciężko to wszystko spamiętać i wymienić! Oprócz licznych dodatków i usprawnień w samej zawartości, dodaliśmy też sezony - zarówno na komputery PC, jak i konsole. A teraz wprowadzamy także nowy typ gry, czyli “Szczeliny Wyzwań", które pozwolą w zupełnie nowy sposób podejść do rozgrywki (Szczeliny Wyzwań, które będą pojawiać się co poniedziałek, umożliwiają graczom podejmowanie nowych wyzwań i rywalizację na równych warunkach - przyp. red.). Na przestrzeni lat dodaliśmy niezliczone umiejętności, tony potworów, nowe miejsca - naprawdę ciężko to wszystko wyliczyć. Regularnie - dwa, trzy razy w roku - aktualizujemy praktycznie wszystkie aspekty gry i widzimy tego korzyści, które odbijają się w zaangażowaniu i emocjach, jakie towarzyszą graczom i które pozostają wciąż na bardzo wysokim poziomie.

Reklama

Valerie Watrous: Myślę, że gracze, którzy powrócą zagrać Nekromantą i sprawdzić nową zawartość, docenią pięć lat naszych prac w praktycznie każdym aspekcie gry, jakie wykonaliśmy aby dostarczyć jeszcze lepsze i przyjemniejsze doświadczenia z rozgrywki, a przede wszystkim aby stworzyć naprawdę fajną grę dla graczy.

Interia: Właśnie wydajecie rozszerzenie z dodatkową klasą - nekromantą. Czy możesz pokrótce ją opisać? Czym wyróżnia się na tle pozostałych postaci dostępnych w grze?

Valerie: Nekromanci to najbardziej mroczna klasa bohaterów, która włada zakazaną magią aby przywrócić balans pomiędzy światłością i ciemnością. Nekromanci wiedzą, że i światłość, i ciemność są żywotnymi siłami władającymi światem. Nic nie jest dobre, nic nie jest złe. Ale kiedy jednej z tych sił będzie za dużo - balans zostanie zachwiany, co sprowadzi niebezpieczeństwo do ich świata. Dlatego są tak bardzo oddani zachowaniu równowagi pomiędzy tymi siłami. Gracze, którzy spędzili trochę czasu w Sanktuarium, wiedzą, że zarówno aniołowie jak i demony są niebezpieczne dla rasy ludzkiej, a więc w tym świecie punkt widzenia nekromantów ma sporo sensu.

Interia: Bardzo często można przeczytać, że Nekromanta z Diablo III jest w dużej mierze odpowiednikiem tego samego bohatera z poprzedniej części. Ile jednak elementów ze "starej" postaci tak naprawdę znalazło się w nowej?

Valerie: Wspaniałe pytanie! A więc Nekromanta, którego znamy z Diablo II, jest także kapłanem kultu Rathmy. Nowa postać Nekromanty, która pojawi się w Diablo III, nie jest tą samą z drugiej części, natomiast obie należą do tego samego zakonu. Wiedzą wiele o sobie oraz o historii, jaka wydarzyła się w Diablo II. Ich podróż zaczyna się w Nowym Tristram (podczas fabuły Diablo III, Nowe Tristram stało się miejscem oblężenia armii nieumarłych, którzy powstali z grobów - przyp. red.), gdzie zostają wysłani przez swojego mistrza, aby zbadać zawirowania w równowadze in a nowo przywrócić symetrię w świecie.

Interia: Swoją drogą, bez wątpienia Diablo II to gra kultowa - zarówno w swoim gatunku, jak i w całej branży wirtualnej rozrywki. Czy istnieje jeszcze szansa, by trzecia część osiągnęła ten sam status?

Julian: Ja myślę, że Diablo III już być może zdążył osiągnąć ten status! Patrzymy na grę, która jest w top 10 sprzedawanych gier wszech czasów - i to jest całkiem ambitny cel do osiągnięcia dla każdej gry! Oczywiście zależy nam na wysokiej sprzedaży, ale najważniejsze jest dla nas tworzenie gry, w którą z przyjemnością zagra jak najwięcej ludzi i to już widzimy, porównując się z konkurencją. Widzimy, ilu mamy  stałych graczy i to są wielkie liczby, którym towarzyszy wysoki poziom zaangażowania. Kiedy udostępniamy nowy sezon, za każdym razem wielu graczy powraca do tego tytułu. To sprawia, że Diablo III nie tylko jest grą łatwą do rozpoczęcia w niej swojej przygody - sekretnym składnikiem Diablo III jest to, że to także gra, do której bardzo łatwo powrócić! A potem można zrobić sobie przerwę i po jakimś czasie znowu w nią zagrać. I powracać do niej stale. Nasza strategia wydawania nowych patchy w małych odstępach czasu ma przede wszystkim służyć temu, aby utrzymywać zaangażowanie naszych graczy na stałym poziomie i nawet jeśli ci zechcą odpocząć jakiś czas od tytułu, to zawsze mają powód, aby powrócić do ukochanej gry i znowu zanurzyć się w rozgrywce.

Valerie: Jesteśmy głęboko wdzięczni naszej społeczności, która wspiera nas już tyle lat, a ich ciągłe zaangażowanie dopinguje nas do tworzenia takich rzeczy jak Nekromanta i do dostarczania nowych zawartości.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Diablo III
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy