Reklama

Diablo 3 bez rozgrywki multiplatformowej

​Sony otworzyło się niedawno na możliwość oferowania rozgrywki multiplatformowej pomiędzy użytkownikami konsol różnych producentów. To skłoniło obserwatorów i dziennikarzy do poszukiwania przykładów, gdzie takie podejście mogłoby okazać się szczególnie korzystne.

Jednym z przykładów jest Diablo 3, wydane na PC, PS3, PlayStation 4, X360, Xbox One, a na początku listopada zmierzające także na Nintendo Switch. Brzmi obiecująco, a serwis Business Insider opublikował nawet obszerny artykuł, w którym zapewniał - powołując się na przedstawicieli Blizzarda - że wsparcie dla zabawy cross-platform w Diablo 3 to tylko kwestia czasu.

Nie tak szybko. Nie jest do końca jasne, dlaczego pracownicy firmy byli tak pewni swego w rozmowie z dziennikarzem Business Insider, ponieważ oficjalne stanowisko studia jest zgoła odmienne i znacznie bardziej stonowane. O komentarz poprosił serwis internetowy magazynu Game Informer.

Reklama

"Choć pomysł na połączenie naszych graczy pomiędzy platformami bardzo nam się podoba, to nie mamy obecnie żadnych planów na wprowadzenie rozgrywki multiplatformowej w Diablo 3" - napisano w oświadczeniu. To dość jednoznaczne zaprzeczenie stoi w wyraźnej sprzeczności z zapewnieniami  Business Insider.

Możliwe, że Blizzard w ten sposób stara się po prostu tonować oczekiwania, a za kulisami faktycznie pracuje z Sony i Microsoftem, by wprowadzić stosowną opcję. Firma całkiem niedawno zaprzeczała na przykład, że pracuje nad Diablo 3 na Nintendo Switch - do czasu oficjalnego ogłoszenia takiej konwersji.

Popularna produkcja hack’n’slash nie byłaby pierwszą pozycją na japońskiej konsoli z włączoną opcją cross-play. Pierwszym przykładem takiej kooperacji "ponad podziałami" (bez udziału Sony) jest Minecraft, gdzie taka zabawa jest możliwa już od dłuższego czasu.

Dopiero ogromna popularność darmowego Fortnite sprawiła, że producent PS4 zaczął nieco bardziej przychylnym okiem patrzeć na sytuację. Przedstawiciele korporacji przyznali niedawno na oficjalnym blogu, że po "dokładnej ewaluacji" udało się znaleźć "ścieżkę prowadzącą do wsparcia opcji międzyplatformowych" w przypadku "wybranych partnerów".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy