Destiny 2 i hołd dla Polskiej Szkoły Plakatu
By uczcić premierę Destiny 2 na PC, która miała miejsce 24 października bieżącego roku, dwóch młodych polskich artystów, Krzysztof Iwański i Patryk Hardziej, zostało zaproszonych do stworzenia własnej interpretacji świata Destiny w postaci prac w stylu Polskiej Szkoły Plakatu.
Destiny 2 to kontynuacja ustworzonej przez Bungie gry akcji z perspektywy pierwszej osoby, która zabiera gracza na podróż w celu uratowania ludzkości przed zagładą. W historii opowiadanej w Destiny 2, ostatnie bezpieczne miasto na ziemi upadło i obraca się w ruinę pod okupacją potężnego, nowego wroga - Dominusa Ghaula i jego armii elitarnych żołnierzy, Czerwonego Legionu. Każdy gracz tworzy swoją własną postać, tak zwanego Strażnika, jednego z wybrańców stojących w obronie ludzkości.
Jako Strażnicy, grający w Destiny 2 muszą osiągnąć mistrzostwo w posługiwaniu się nowymi zdolnościami i broniami, by zjednoczyć siły miasta i stanąć razem do walki o odzyskanie ich domu. Gra zapewnia także świeży start wszystkim graczom, bez konieczności wcześniejszego zaznajomienia się ze światem i poprzednią odsłoną cyklu.
Destiny 2 otrzymało pełną polonizację wraz z dubbingiem, co oznacza, że po raz pierwszy uniwersum Destiny jest dostępne dla polskich graczy w ich rodzimym języku. By uczcić premierę gry na PC, dwóch polskich artystów zostało zaproszonych do stworzenia oryginalnych prac inspirowanych zarówno grą, jak i historią polskiej sztuki. O swoich dziełach opowiedzieli sami twórcy.
Polska Szkoła Plakatu to ruch zapoczątkowany w latach 50. XX wieku przez ilustratorów pracujących nad plakatami filmowymi. PSP charakteryzuje się dużą rozpiętością stylistyczną oraz minimalistycznym podejściem, które są wspólnym mianownikiem dla prac do niej zaliczanych. Patryk Hardziej to specjalista w zakresie ilustracji, komiksu i komunikacji wizualnej - łączy projektowanie graficzne z ilustracją w różnych proporcjach.
Styl Krzysztofa Iwańskiego to wypadkowa dynamicznego podejścia do strony wizualnej z pogonią za harmonią i porządkiem. Charakterystyczną cechą jego prac jest wzajemnie przenikanie się obrazu i słowa.
Prace artystów zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów T-Mobile Warsaw Games Week 2017. Premiera Destiny 2 na Playstation 4 i Xbox One miała miejsce 6 września, a wersja PC ukazała się 24 października.