Decyzje zapadły? Chiny poprą gigantyczną inwestycję w branży gier

Nowe doniesienia wskazują, że chińscy urzędnicy zaakceptują umowę między Microsoftem a Activision, nawet mimo pewnych obiekcji.

Jeśli faktycznie Chiny zgodzą się na zawarcie umowy pomiędzy obiema firmami, będzie to dopiero jeden z czterech wymaganych kroków. Na umowę muszą się jeszcze zgodzić między innymi Stany Zjednoczone, Unia Europejska oraz Wielka Brytania. Nadal jednak będzie to można uznać za ogromne zwycięstwo Microsoftu w walce o przejęcie firmy, która to walka toczy się od wczesnych tygodni roku 2022.

Starania o przejęcie Activision to już kolejny, ale i jak do tej pory największy punkt w planie Microsoftu. Umowa opiewa podobno na nieco poniżej 70 miliardów dolarów. Seria przejęć Microsoftu zaczęła się w 2018 roku, a na liście giganta znalazły się wcześniej między innymi Obsidian Entertainment, Ninja Theory czy Bethesda.

Reklama

W przeszłości szef Xboxa, Phil Spencer, nie raz wypowiadał się pewny siebie, że umowa z Activision na pewno zostanie w końcu zawarta, a przełom w sprawie zgody Chin można uznać za krok w tym kierunku. Oficjalne potwierdzenie ze strony chińskich regulatorów powinno nadejść w ciągu najbliższych kilku dni. Prawdopodobnie jednak nawet tam nie obyło się bez protestów, choć nie wiadomo kto dokładnie je wnosił.

Oczywiście od początku starania Microsoftu były poddawane próbom, a wiele osób zastanawiało się, czy ewentualne podpisanie takiej umowy nie uczyni firmy zbyt potężną. W zeszłym roku amerykańska Federalna Komisja Handlu wniosła pozew, który ma zablokować umowę. To wywołało swego rodzaju wojnę pomiędzy Komisją a Microsoftem, która otarła się nawet o oskarżenia Komisji o łamanie amerykańskiej konstytucji. Później jednak sam Microsoft przyznał, że posunął się za daleko. W sprawie tego sporu odbyło się już kilka przesłuchań, ale nie wiadomo na ile wpłynie on na zablokowanie umowy. Jej podpisaniu sprzeciwia się jednak również Unia Europejska.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama