Intrygujące Death Stranding od nowego studia Hideo Kojimy otrzymało wczoraj sporo szczegółów: dostaliśmy nie tylko konkretne spojrzenie na rozgrywkę w tej - nadal - tajemniczej produkcji, ale znamy także dokładną datę premiery. Tytuł ukaże się 8 listopada, wyłącznie na PlayStation 4.
Opublikowany zwiastun to niemal dziewięć minut akcji. Wydaje się, że taka porcja ujęć powinna objaśnić choćby podstawowe założenia na temat tego, czym Death Stranding w ogóle jest, ale nic z tego. Po obejrzeniu całości w głowie nadal pozostaje znacznie więcej pytań niż odpowiedzi.
Wszystko zaczyna się dość standardowo, od spojrzenia na przemieszczanie się po otwartym świecie. Widzimy głównego bohatera materializującego drabinkę z nicości, a także schodzącego w dół przepaści na linie. Wygląda na to, że zajmujemy się przenoszeniem pakunków z miejsca na miejsce.
Dalej jest już tylko dziwniej. Starcie z wrogą frakcją ludzi uzbrojonych w elektryczne lance i pojazdy nie jest jeszcze zbyt nietypowe i pozwala przyjrzeć się modelowi walki wręcz. Dalej otrzymujemy już jednak potężną porcję scen, które wyjaśnić może tylko Kojima, okraszonych dawką świetnej muzyki.
Obserwujemy więc las pełen duchów, a nawet przenosimy się na chwilę do okopów... I wojny światowej, gdzie od razu widać, że w grze nie zabraknie także znacznie bardziej standardowego strzelania. Czy takich powrotów do przeszłości będzie więcej? I o co w ogóle w tym wszystkim chodzi?
Trailer skłania także do zastanawiania się, czy mamy do czynienia ze standardową produkcją typu "survival w otwartym świecie", z rozgrywką polegającą na przenoszeniu kolejnych pakunków z miejsca na miejsce, czy też otrzymujemy coś znacznie bardziej rozbudowanego i fabularnego.
Wydaje się, że nie zabraknie tego drugiego. Trailer wydaje się wskazywać, że zajmiemy się odbudowywaniem Stanów Zjednoczonych, a obsada aktorska jest imponująca: Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Guillermo del Toro, Emily O'Brien, Troy Baker, Léa Seydoux, Lindsay Wagner...
"Death Stranding to całkiem nowy rodzaj gry akcji, gdzie celem gracza jest ponowne połączenie odizolowanych miast i podzielonego społeczeństwa. Gra jest stworzona tak, by wszystkie elementy, z opowieścią i rozgrywką włącznie, były połączone tematem przewodnim" - tłumaczy Hideo Kojima.