Death Stranding: Kojima Productions sprzedało ponad 5 mln kopii gry
Chociaż wydawało się, że ta nietypowa produkcja, zwana często symulatorem kuriera, nie trafi do szerokiego odbiorcy, to w rzeczywistości sprzedaje się całkiem nieźle.
Death Stranding, czyli pierwsza gra Hideo Kojimy po opuszczeniu Konami, nie była takim hitem, jakiego się wszyscy spodziewali. Być może dlatego, że reżyser sięgnął nie tylko po mocno pokręcony świat i historię, ale i mechanikę, która często żartobliwie nazywana była symulatorem kuriera. Nasz główny bohater zajmuje się bowiem dostarczaniem paczek, które początkowo nosi na własnych plecach, a także nogach i rękach, a nasza aktywność ogranicza się do biegania z miejsca na miejsca.
Z drugiej jednak strony okazuje się, że Death Starnding nie było też absolutnie wpadką, bo do marca 2021 roku Kojima Productions sprzedało 5 mln egzemplarzy gry na PlayStation 4 i PC. Oczywiście, do największych hitów sprzedażowych to daleka droga, ale szef działu wydawniczego firmy, Jay Boor, jest zadowolony i z niecierpliwością czeka na debiut wersji na PlayStation 5, która będzie wersją reżyserską.
Mamy się po niej spodziewać zarówno wizualnego, jak i wydajnościowego, upgrade’u, na co pozwolą możliwości next-gena Sony. Co więcej, gracze będą się cieszyć nową zawartością, w tym nowymi zadaniami, fragmentami historii, pojazdami i wyposażeniem, a także nową tablicą wyników dla trybu kompetytywnego online. - Celem wersji reżyserskiej było wprowadzenie nowej zawartości, która jeszcze bardziej rozszerzy świat Death Stranding, jednocześnie poprawiając core doświadczeń z rozgrywki i funkcjonalność - tłumaczy Boor.
Zauważa również, że z zainteresowaniem przyglądają się temu, jak różni się odbiór gry przed pandemią i w jej trakcie: - Główny bohater Death Stranding, Sam Bridges, nie jest typowym bohaterem - realizuje dostawy, nie przejmuje się relacjami i cierpi z powodu choroby zwanej hafefobią, czyli panicznego lęku przed byciem dotkniętym albo dotykania innego człowieka. Wszyscy w pewien sposób przebywamy podobną drogą w związku z klimatem, w jakim obecnie żyjemy. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne społecznie są dostawy paczek, a do tego musimy mierzyć się z wszechogarniającym lękiem przed dotykiem innych osób oraz uczuciem izolacji.
Death Stranding w wersji Director’s Cut na PlayStation 5 zadebiutuje 24 września.
Daniel Górecki - ITHardware.pl