Death Stranding 2 pozwoli... pominąć walki z bossami

W Death Stranding 2: On The Beach gracze, którzy przegrają lub zrezygnują z walki z bossem, będą mogli całkowicie ją pominąć - i to bez utraty żadnego fabularnego wątku. Zamiast tego, dostaną sekwencję przypominającą wizualną opowieść (visual novel), która streści przebieg starcia oraz pokaże jego konsekwencje dla bohatera i świata gry.

W skrócie:

  • Death Stranding 2 wprowadza możliwość pominięcia walk z bossami bez utraty treści fabularnych.
  • Zamiast kolejnych prób, gracz może obejrzeć specjalną narracyjną sekwencję, która pokazuje, jak potoczyłaby się historia.
  • Mechanika została zaprojektowana z myślą o dostępności, ale może też przemówić do graczy ceniących historię ponad gameplay.

Narracja bez przeszkód

Od pierwszego zwiastuna wiadomo było, że Death Stranding 2 nie będzie typową kontynuacją. Pierwsza gra stawiała na powolne tempo, eksplorację i emocjonalne niuanse. Sequel wydaje się iść w podobnym kierunku, lecz teraz z jeszcze większym naciskiem na swobodę odbioru treści.

Reklama

W trakcie radiowej audycji Koji Pro Radio Time Kojima zdradził, że każda walka z bossem w Death Stranding 2 może być rozwiązana także bez udziału gracza. Gdy ten przegra, pojawi się opcja: spróbować jeszcze raz albo obejrzeć specjalnie przygotowaną formę narracyjną. Nie będzie ona skrótem, nie pomija bowiem dialogów, emocji i znaczenia postaci. Zamiast walki dostaniemy pełne ujęcie tego, dlaczego to starcie było ważne.

Dla kogo jest ta funkcja?

Chociażby dla tych, którzy nie mają czasu, cierpliwości albo sprawności, by powtarzać trudne walki. Dla graczy, którzy kochają gry Kojimy za fabułę, świat, dźwięki, styl. Ale również dla tych, którzy czują się wykluczeni przez niepotrzebnie wysokie progi wejścia. Kojima mówi wprost: to element dostępności.

I tym samym dołącza do szerszej dyskusji o tym, jak gry mogą być bardziej inkluzywne. Coraz więcej tytułów - jak The Last of Us Part II czy God of War Ragnarok - zawiera rozbudowane ustawienia dostępności. Jednak pominięcie całych walk z bossami to krok wyjątkowy.

Nie wszyscy są zachwyceni

Oczywiście, reakcje są mieszane. Krytycy mówią o "rozmywaniu gry", o upraszczaniu doświadczenia. Ale Kojima nie odbiera możliwości przeżycia walki, tylko po prostu dodaje inną opcję, a decyzję pzostawia decyzję graczowi. Tradycyjna droga wciąż będzie możliwa, a zapewne też nagradzana - mechanicznie i emocjonalnie.

Gra bliska ukończenia

Podczas tej samej audycji Kojima zdradził też, że Death Stranding 2 jest ukończone w 95%. Premiera zaplanowana jest na 26 czerwca. To oznacza, że gra wchodzi w ostatnią fazę produkcji - optymalizację, testy oraz szlifowanie detali.

Czy wiesz, że...

Jedną z najbardziej ikonicznych walk w karierze Kojimy - pojedynek z The Boss w Metal Gear Solid 3 - wielu graczy wspomina jako emocjonalnie poruszającą. Kojima od lat eksperymentuje z tym, jak mechanika może wywoływać emocje.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Death Stranding 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Przejdź na