DayZ: Bardziej prawdopodobna konwersja na PlayStation 4, niż Xbox One
Dean Hall z Bohemia Interactive, studia odpowiedzialnego za DayZ, zapytany został o to, czy ich gra, oprócz Windowsa, trafi również na konsole następnej generacji.
Odpowiedział twierdząco i wyjaśnił, dlaczego prędzej pojawi się na PlayStation 4.
"Rozmawialiśmy z jednymi i drugimi. Ale, jak zapewne wiecie, Sony pozwala (twórcom) wydawać gry samemu i nie każą płacić za aktualizacje. Microsoft zaś wymaga osobnego wydawcy, nie ma strategii dotyczącej cyfrowej dystrybucji i wymaga, żebyś płacił za update'y 10 tys. dolarów, czy coś w tym stylu" - odpowiedział twórca DayZ.
"Lubię Sony i podobało mi się to, co widziałem na PlayStation 4. Na Xboksie One w większości przypadków też. Nie gnoję ich, po prostu tak jakby mam nadzieję, że Microsoft zapomniał pomówić o swoim wsparciu dla twórców niezależnych. Może jestem trochę naiwny" - dodał Hall.
Chyba trochę jest. Utrzymanie takiego podejścia do gier niezależnych jest kolejnym metrem dołu, który Microsoft sam sobie wykopuje i - mam wrażenie - w świetle ich ostatnich decyzji i wypowiedzi, czymś bardzo prawdopodobnym.