Dark Souls III na PC – wyniki testów wydajności
W skrócie: jest bardzo dobrze, chyba że chciałbyś sobie pograć w więcej niż 60 fpsach. Albo w 4K.
Dark Souls III nie pozwala na przekroczenie bariery 60 fpsów, nawet jeśli twój komputer by sobie z tym bez problemu poradził, a do tego masz szybki monitor.
Większym problemem są zdarzające się mikroprzycięcia. Na nie powinno pomóc uaktualnienie sterowników, a jeśli masz więcej niż jedną kartę graficzną - wyłączenie SLI / CrossFireX. Od czasu do czasu spadki wydajności są już bardziej makro niż mikro, ale tutaj jedynym (póki co) wyjściem jest zainstalowanie gry na dysku SSD. Całkiem problemu to nie rozwiąże, ale będą przynajmniej trwały znacznie krócej.
A teraz - wymagania:
Full HD przy minimalnym poziomie detali - minimum do 30 fpsów to GeForce GTX 650 Ti lub Radeon HD 7790. Do 60 fpsów wystarczy natomiast GeForce GTX 670 / 760 / 950 lub w przypadku Radeonów - HD 7950 / R9 270 / R9 370.
Full HD przy średnim poziomie detali - minimum do 30 fpsów to GeForce GTX 660 lub Radeon HD 7790. Do 60 fpsów potrzebny jest z kolei GeForce GTX 670 / 770 / 960, natomiast w przypadku Radeonów - HD 7970 GE / R9 280X / R9 380.
Full HD przy wysokim poziomie detali - 30 fpsów zapewnia GeForce GTX 660 lub Radeon HD 7850. Do 60 fpsów potrzebny jest GeForce GTX 770 / 970, natomiast w przypadku Radeonów - R9 290 / R9 390.
A w wyższych rozdzielczościach?
2560 x 1440 przy maksymalnym poziomie detali - do 60 fpsów potrzebny jest GeForce GTX 980 lub Radeon R9 Fury.
Natomiast w 3840 x 2160 przy maksymalnym poziomie detali nawet GeForce GTX 980 Ti nie osiąga 40 fpsów, zaś GTX 980 i R9 Fury ledwo dociągają do 30 fpsów.