Czas na subskrypcję wyłącznie na Crusader Kings 2

​Historyczna strategia Crusader Kings 2 już od jakiegoś czasu dostępna jest za darmo, czego z całą pewnością nie można powiedzieć o ponad sześćdziesięciu mniejszych i większych rozszerzeniach, o wartości przekraczającej łącznie 950 złotych, jeśli kupić je wszystkie osobno bez promocji na Steamie.

To sprawia, że dzisiaj "pełnoprawne" granie w CK2 jest wyjątkowo drogie. Wydawca - Paradox Interactive - wydaje się zauważać ten problem, więc przygotowuje interesujący eksperyment. W ramach miesięcznego abonamentu, wynoszącego 18 złotych, otrzymujemy dostęp do wszystkiego.

Łącznie mowa więc o 13 większych rozszerzeniach, 12 pakietach jednostek, 14 zestawach muzyki oraz 10 paczkach portretów dla postaci. Do tego konwerter zapisów rozgrywki z Europa Universalis 4 (tak, nawet czegoś takiego Paradox nie oferuje za darmo) oraz edytor do tworzenia własnego władcy.

Reklama

Jak wspomniano, podstawowa wersja gry dostępna jest za darmo dla wszystkich zainteresowanych, więc abonament obejmuje wyłącznie DLC. "Przy takiej masie dodatkowych treści, wielu nowych graczy uznaje granie w Crusader Kings 2 za przytłaczające" - tłumaczy wydawca w komunikacie.

Jeśli zechcemy, nadal możemy po prostu kupić interesujące nas DLC, a jeśli już teraz posiadamy wszystkie treści, nic oczywiście nie stracimy i te nadal pozostają dostępne. W dowolnym momencie możemy zrezygnować z płacenia abonamentu, tracąc tym samym dostęp do zawartości.

Trudno postrzegać ruch Paradox Interactive jako coś więcej niż eksperyment i badanie rynku. Od grudnia 2019 roku na rynku dostępne jest już nawet Crusader Kings 3, lecz tutaj - na razie - DLC nie ma zbyt wiele, więc podobny eksperyment nie miałby większego sensu. Ale co z innymi grami?

Paradox słynie bowiem z rozwijania swoich produkcji przez długie lata, co tworzy właśnie takie problemy z nadmiarem DLC. Podobnie jest choćby w przypadku Europa Universalis 4 czy Stellaris. Firma nie wyklucza więc, że w przyszłości wprowadzi podobne rozwiązanie także dla innych gier.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy