Cyberpunk 2077 zaoferuje ray tracing
Studio CD Projekt Red nie od dzisiaj stawia na najnowsze rozwiązania w sferze oprawy graficznej. Tak samo będzie w nadchodzącym wiosną przyszłego roku Cyberpunk 2077. Jak poinformowała Nvidia, polska produkcja skorzysta z możliwości oferowanych przez karty z serii RTX, w tym z ray tracingu.
Jak wyjaśniają przedstawiciele "zielonych", wspomogą deweloperów w pracach, wcielając się w rolę "oficjalnego partnera technologicznego". To oznacza najczęściej nie tylko wyświetlenie odpowiedniego logo przy starcie tytułu, ale także wsparcie w optymalizacji i szlifowanie sterowników.
Czym jest ray tracing? To bardzo wymagające pod względem obliczeniowym kalkulowanie realistycznego rozchodzenia się światła w przygotowanym świecie, na podstawie dokładnego analizowania, gdzie i jak odbiją się poszczególne promienie światła.
Dotychczas pełnoprawny ray tracing zarezerwowany był dla branży filmowej czy reklamowej, gdzie efekt końcowy renderowało się raz, więc czas potrzebny na wygenerowanie kolejnej klatki nie miał większego znaczenia. Twórcy takich produkcji mogli więc postawić na głęboki i zaawansowany ray tracing, co przekłada się na świetne efekty wizualne.
Gry wideo są oczywiście renderowane w czasie rzeczywistym i muszą reagować na poczynania gracza, a dostępny na rynku sprzęt nie radził sobie z liczeniem odbić wszystkich promieni światła w locie. Deweloperzy stosowali więc - i nadal stosują - przeróżne sztuczki i tricki, by symulować efekt.
Cyberpunk 2077 to rozgrywająca się w otwartym świecie przygoda, której akcja toczy się w Night City, megalopolis rządzonym przez obsesyjną pogoń za władzą, sławą i przerabianiem własnego ciała. Nazywasz się V i musisz zdobyć jedyny w swoim rodzaju implant — klucz do nieśmiertelności. Stwórz własny styl gry i ruszaj na podbój potężnego miasta przyszłości, którego historię kształtują twoje decyzje.
Uczestnicy targów E3 będą mogli zapoznać się z grą Cyberpunk 2077 na stoisku numer 1023 w hali południowej w Los Angeles Convention Center.