Cyberpunk 2077 po patchu 1.2 wciąż z problemami
Posiadacze starszych konsol wciąż mają podstawy do narzekań, jak gra działa i wygląda.
Redakcja Digital Foundry, wchodząca w skład serwisu Eurogamer, przygotowała analizę Cyberpunka 2077 po publikacji najnowszej aktualizacji, opatrzonej numerem 1.2. W opracowanym materiale wideo skupiła się na konsolach starej generacji: Xbox One, Xbox One X, PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.
Podobnie jak do tej pory, największe problemy z jakością grafiki i płynnością animacji ma standardowy Xbox One. Starsza konsola Microsoftu wciąż zalicza całkowite spadki liczby klatek na sekundę do zera. Niewiele lepiej z Cyberpunkiem 2077 radzi sobie PlayStation 4. Należy jednak docenić to, że na obu konsolach średnia liczba FPS wzrosła o dwie-trzy klatki.
Cyberpunk 2077 zdecydowanie lepiej prezentuje się na ulepszonych wersjach old-genów. Jednak - co ciekawe - w przypadku Xboksa One X sytuacja nie uległa zmianie. Gra wygląda i działa niemal identycznie, jak do tej pory. Natomiast na PlayStation 4 Pro ustabilizowała się liczba klatek na sekundę - prawie nigdy nie spada poniżej 30.
CD Projekt RED bardzo intensywnie pracuje nad poprawkami do Cyberpunka 2077. W ramach omawianej aktualizacji studio wprowadziło przeszło 500 zmian. Jednak - jak wykazuje materiał przygotowany przez Digital Foundry - sporo pozostało do zrobienia. W szczególności, jeśli mowa o wersjach na konsole starej generacji.
Można się spodziewać, że Sony wkrótce przywróci Cyberpunka 2077 do oferty w PlayStation Store. Na pewno pomoże to w odbudowie spadającego zainteresowania grą. W grudniu, wkrótce po premierze, bawiły się przy niej na samym Steamie setki tysięcy graczy jednocześnie (w szczytowym momencie przeszło milion), a obecnie ich średnia liczba na tej platformie nie przekracza dwudziestu kilku tysięcy.