Cyberpunk 2077 otrzyma ray tracing i DLSS 2.0
Firma Nvidia opisała w szczegółach, jakie wsparcie zapewni grze Cyberpunk 2077 na PC. Jeśli posiadamy kartę graficzną Nvidii skorzystamy między innymi z ray tracingu, ale także z opcji DLSS 2.0, która powinna znacznie bardziej przypaść do gustu osobom o słabszej konfiguracji sprzętowej.
Partnerstwo CD Projektu oraz Nvidii przekłada się na cztery efekty oparte właśnie na ray tracingu, obsługę wspomnianej, zwiększającej wydajność techniki DLSS 2.0, a także możliwość gry w Cyberpunk 2077 w usłudze strumieniowania GeForce Now od dnia premiery gry. Co na to Stadia?
Jeśli mowa o ray tracingu, to pierwszym efektem z tego pakietu możliwości jest oświetlenie rozproszone. Mowa o promieniach słońca, realistycznie rozpraszanych w świecie gry, ale w grę wchodzą także inne źródła oświetlenia, jak tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie.
Cyberpunk 2077 charakteryzują też odbicia oparte na ray tracingu, zastosowane na wszystkich powierzchniach - w zakresie nawet kilku kilometrów. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując realistyczne sposób, w jaki światło odbija się od powierzchni.
W przeciwieństwie do technik wykorzystujących przestrzeń ekranu i odzwierciedlających tylko to, co się na nim znajduje, odbicia oparte na ray tracingu obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.
Jest też okluzja otoczenia oparta na ray tracingu. To technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji punktu sceny na oświetlenie, co skutkuje renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry.
Listę kończą cienie oparte na ray tracingu, co pozwala twórcom zapewnić cienie bez ograniczeń związanych z mapami cieni. W Cyberpunk 2077 do gry dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie.
Jeśli o DLSS 2.0 mowa, to za pomocą tego rozwiązania algorytmy sztucznej inteligencji potrafią rekonstruować klatki obrazu z niższej rozdzielczości bez zauważalnej utraty jakości obrazu. Jak można się domyślić, to powinno znaczną wpłynąć na płynność rozgrywki, zwłaszcza na słabszych maszynach.