Crytek: "Oprawa graficzna stanowi 60% gry"

Grafika nie ma znaczenia, a najważniejszy jest gameplay? Błąd.


Przynajmniej według przedstawicieli Cryteka, którzy uważają, że oprawa wizualna ma ogromny wpływ na ostateczny kształt gry i stanowi 60% całej produkcji.

Cevat Yerli, prezes Cryteka, w rozmowie z Xbox 360 Magazine stwierdził, że grafika to bardzo ważny element gier.

"Ludzie mówią, że grafika nie ma znaczenia, ale zagraj w Crysisa i powiedz mi, że tak jest. Oprawa wizualna zawsze napędzała rozgrywkę. Grafika - czy chodzi o oświetlenie, czy cienie - umieszcza cię w różnych kontekstach emocjonalnych i wspomaga immersję, która jest najważniejszą rzeczą pomagającą graczowi wsiąknąć do wirtualnego świata" - tłumaczy Yerli.

Reklama

"Lepsza grafika, fizyka, dźwięk, techniczna strona i produkcja połączone z kierunkiem artystycznym - wyglądająca spektakularnie i stylowo oprawy wizualnej stanowi 60% gry" - dodaje prezes Cryteka.

Zgadzacie się z tym? Oczywiście najbardziej "hardkorowi" gracze stwierdzą zapewne, że to czcze gadanie, bo liczy się rozgrywka, a nie grafika. Nie ulega jednak wątpliwości, że większość osób w pierwszej kolejności zwraca uwagę na oprawę wizualną, a deweloperzy starają się przyciągnąć nas pięknymi screenami i zwiastunami, co widać było zresztą na prezentacji PS4.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Crytek | Crysis 3 | PlayStation 4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy