Commander '85 – polski retro thriller sci-fi zmierza na PC i konsole

​Commander '85 to nowa gra szczecińskiego studia The Moonwalls, łącząca grę przygodową, thriller science fiction, survival oraz symulację życia hakera. Fabuła będzie osadzona w latach 80. XX wieku, a rozgrywka ma być mocno zróżnicowana i pełna unikalnych rozwiązań. Premierę na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch zaplanowano na jesień 2020 r. Na platformie Kickstarter trwa aktualnie zbiórka na rozbudowę projektu.

Nad grą pracuje niezależne polskie studio The Moonwalls, znane z Bohemian Killing, czyli niekonwencjonalnego thrillera sądowego, który trafił na PC i Nintendo Switch. Commander '85 zostanie wydany przez Ultimate Games S.A.

Obecnie na platformie crowdfundingowej Kickstarter trwa zbiórka na wsparcie projektu. Minimalny próg ustalono na 8 tys. dolarów kanadyjskich (CAD), a osoby wspierające mogą liczyć - w zależności od wysokości wpłaconej kwoty - np. na dostęp do dema gry oraz specjalne dodatki. Zebrane środki mają trafić na rozbudowę gry (m.in. tryb VR i dodatkowe przerywniki komiksowe). Kampania potrwa do 9 maja br.

Reklama

Jak tłumaczą twórcy, Commander '85 to osadzony w Stanach Zjednoczonych w latach 80. ubiegłego wieku thriller sci-fi z elementami gry przygodowej, symulacji i survivalu. Główny bohater, nastoletni syn polskich imigrantów mieszkający na przedmieściach Chicago, otrzymuje prezent urodzinowy - komputer marki Commander. Sprzęt okazuje się szczytowym osiągnięciem technologicznym, super-nowoczesnym komputerem z systemem prawdziwej sztucznej inteligencji.

Gra zaoferuje dopracowaną i mocno zróżnicowaną rozgrywkę. Studio The Moonwalls szykuje wiele unikalnych aktywności. Chodzi np. o hakowanie sieci danych, granie w gry, rysowanie, zabawę z psem czy oglądanie kaset wideo. Wrażenia wzbogaci dodatkowo ścieżka dźwiękowa pełna brzmień w klimatach lat 80. (m.in. synthwave, disco i rock), stworzona przez Marcina Maślankę.

Commander '85 zdobył kilka wyróżnień branżowych dla gier niezależnych (m.in. w trakcie GameDaily Connect USA 2019, Playtopia 2019 oraz Game Connection America 2020). Projekt został też doceniony przez polskie Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu "Rozwój sektorów kreatywnych".

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy