Code Vein – jeden poziom trudności dla wszystkich?
Code Vein ma być grą trudną dla wszystkich i twórcy zapewniają, że będzie.
Code Vein to RPG akcji stworzony przez niezależne japońskie studio Shift. Gra przenosi nas do postapokaliptycznego świata, w którym ludzkość wymarła, a na gruzach cywilizacji żyją Revenants, czyli wampiry posiadające ekstraordynaryjne zdolności, które skupiają się w społeczności Vein.
Podczas rozgrywki wcielamy się w jednego z przedstawicieli tego gatunku, by przemierzać lokacje i próbować odkryć tajemnice kataklizmu, jaki dotknął ludzkość. Każdy wampir musi znaleźć złoty środek, jeśli chodzi o picie krwi. Całkowita abstynencja doprowadzi bohatera do przemiany w pokraczne monstrum, a brak umiaru w wysysaniu życiodajnego płynu da graczom możliwość korzystania ze specjalnych umiejętności, jednak może skutkować przemianą w bezmyślną, żądną krwi kreaturę.
Podczas Tokyo Game Show 2017 azjatyccy deweloperzy przedstawili informacje o swoich aktualnych oraz planowanych produkcjach. Nie inaczej postąpiło studio Namco Bandai, odpowiedzialne za Code Vein. Twórcy ogłosili, że ich gra będzie miała tylko jeden dostępny poziom trudności.
Deweloperzy chcą, by ich gra była tak samo trudna dla każdego. Jednak warto byłoby się zastanowić, czy uda im się to osiągnąć tym sposobem? Na pewno jest to bardzo ryzykowny ruch, który pozbawi ich części potencjalnych nabywców swojego dzieła. Z zakupu gry mogą zrezygnować niedzielni gracze, dla których rozgrywka będzie prawdziwą katorgą i nie będą w stanie czerpać z niej przyjemności. Z tytułu mogą także zrezygnować najbardziej hardkorowi gracze, dla których wspólny poziom trudności może okazać się zbyt małym wyzwaniem i stratą czasu. Deweloperzy, wprowadzając jeden poziom trudności dla wszystkich, znacznie zawężają grupę docelową swojej produkcji - nie uważacie?
Code Vein wyjdzie w 2018 roku na PC, PS4 oraz XBO.
PŁ