Chińska firma wysłała graczy w kosmos – prawie
Chińska firma kosmiczna Spacety w dniu 22 grudnia wysłała w kosmos rakietę March 8, zawierającą dwie satelity: Hisea-1 oraz Yuanguang. Ta pierwsza to komercyjny Synthetic Aperture Radar (SAR), służący - między innymi - do tworzenia trójwymiarowych zdjęć obiektów znajdujących się na Ziemi.
Narzędzie planowane jest do monitorowania katastrof naturalnych, rolnictwa oraz infrastruktury na całym globie. Yuanguang to już sprzęt naukowy, do badania powierzchni w kosmosie. Brzmi mało ciekawe, gdyby nie fakt, że obok satelitów na pokładzie rakiety znalazło się także miejsce na kartę SD.
Na tym nośniku pamięci zapisano natomiast... 100 milionów nazw użytkownika z sieciowej gry wideo Legend of Mir 2 od koreańskiego studia WeMade. Tytuł ten, sięgający jeszcze zamierzchłych czasów 2001 roku, jest wielkim hitem także w Chinach, co tłumaczy miejsce na rakiecie Long March 8.
Co jednak gra ma wspólnego z kosmosem? Absolutnie nic, ponieważ rozgrywa się w feudalnych realiach Azji, gdy o lotach w kosmos jeszcze nikt nie marzył. Może chodzi o Mir w nazwie, a więc nawiązanie do radzieckiej stacji kosmicznej, która spłonęła w atmosferze w 2001 roku.