CD Projekt RED załatał krytyczny błąd łatki 1.1 do Cyberpunk 2077
CD Projekt RED udało się załatać psujący grę błąd, który wprowadzony został do Cyberpunk 2077 przez patch oznaczony numerem 1.1.
Przypominamy, że polskie studio opublikowało w ubiegły weekend pierwszą z dwóch dużych zapowiedzianych łatek do Cyberpunk 2077, która - jak wynika z pierwszych testów - znacząco poprawia jakość gry na konsolach poprzedniej generacji (choć eliminuje też błędy na wszystkich platformach). Niestety, wraz z aktualizacją wprowadzono także nowy błąd, który na pewnym etapie uniemożliwiał graczom postęp. Po sześciu dniach CD Projekt RED udostępniło graczom hotfix, który naprawia ten bug.
Jeśli chodzi o wspomniany błąd, to dotyczył on misji "Starzy znajomi", w której normalnie Takemura dzwoni do V praktycznie dzień po przyjęciu zadania. Jednak podczas odbierania połączenia okno dialogowe nie jest odtwarzane, a misja nie przechodzi do następnego etapu. Błąd był obecny na wszystkich platformach. Nie byłoby to tak kłopotliwe, gdyby była to tylko misja poboczna. Niestety, "Stary znajomy" jest częścią głównego wątku fabularnego i co prawda błąd pojawiał się jedynie w specyficznych okolicznościach (gracze musieli posiadać zapis z tego zadania na wersji 1.06 i załadować grę zaktualizowaną do wersji 1.1), ale wielu graczy skarżyło się na tę przypadłość na forach.
Na szczęście hotfix został udostępniony zarówno na PC, konsolach oraz Google Stadia i przy okazji cofnął zmianę w losowaniu przedmiotów. CDPR napisało w szczegółach aktualizacji, że będzie musiało dalej zbadać "exploit związany z zapisywaniem/ładowaniem łupów".
Wcześniej w tym tygodniu producent udostępnił też oficjalne narzędzia do modowania gry. Chociaż moderzy od samego początku tworzyli mody do Cyberpunk 2077, narzędzia te powinny umożliwić większej liczbie graczy tworzenie własnej wizji Night City. W przyszłym miesiącu powinniśmy zaś otrzymać drugą dużą łatkę, a na wiosnę darmowe DLC.
Daniel Górecki - ITHardware.pl