CD-Action 07/2019 - co w nowym numerze?

Już w najbliższy wtorek (4 czerwca) do sprzedaży trafi CDA 07/2019 (132 strony, 10.99 zł). Za borderlandsową okładką kryje się ponad 100 stron zapowiedzi, recenzji i zaangażowanej publicystyki, dla której przejechaliśmy setki kilometrów. Nie zabraknie też zdrapki z kodami na dwie pełne wersje gier - Opowieści z Nyanii i World War I.

Zaczniecie jak zawsze od aktualności. Choć E3 dopiero przed nami, to nie oznacza wcale, że branża zamarła w oczekiwaniu na targi w Los Angeles. Wręcz przeciwnie - Microsoft z Sony ogłosili współpracę, której w wydarzeniu numeru przygląda się Allor. Zastanawiacie się, co oznacza to dla przyszłości konsol stacjonarnych? Redaktor prowadzący dział sprzętowy próbuje odpowiedzieć na to pytanie. Pytanie o tyle zasadne, że nowa generacja PlayStation i Xboksa za pasem.

Już z okładki atakuje nas Borderlands 3, któremu poświęcono cztery strony pióra Krigore'a. Autor przy okazji remastera właśnie przypomniał sobie, za co tak lubił "dwójkę" i rozważa dwie kwestie: na ile nowa część będzie powiewem świeżości w serii i czy ów powiew jest jej niezbędny, by nowe Borderlandsy okazały się sukcesem? Redakcja CD-Action miała także okazję pojechać do Londynu, by zasiąść za sterami najnowszych bolidów w F1 2019. W rozjazdach był także Papkin, któremu w ręce wpadła Catherine: Full Body. Ponadto wśród zapowiedzi znalazło się miejsce dla Ghost Recon: Breakpoint, Minecrafts Earth, Trine 4: The Nightmare Prince czy Journey to the Savage Planet.

Reklama

Dział Recenzji to podróż dookoła świata - począwszy od A Plague Tale: Innocence w średniowiecznej Francji, w której enki wylądował wraz z Amicią i jej bratem Hugonem. Pomiędzy dżumą, a szczurzymi stadami twórcom udało się napisać... a zresztą, sami przeczytacie. Enki w tym numerze był bardzo zabiegany, bo szybko musiał wsiąść w czasoprzestrzenną taksówkę i dostać się do postapokaliptycznie różowych Stanów Zjednoczonych, by zapoznać się z Rage 2. Dość napisać, że była to zgoła odmienna pod względem oceny końcowej podróż.

Narracja numeru jednak nie zwalnia i przenosi do starożytnych Chin, gdzie zjednoczyć królestwa w Total War: Three Kingdoms próbował DaeL, w międzyczasie walcząc o prym w Rzymie w Imperator: Rome. Coś dla fanów klasyki przygotował natomiast Mac Abra, który przyjrzał się debiutowi polskiego studia Star Drifters, Driftland: The Magic Revival. Idąc za słowami autora: Jeśli jesteście fanami klasycznych RTS-ów, nie przegapcie tego! Sympatycy Hearthstone'a powinni natomiast wypatrywać recenzji dodatku Wyjście z cienia, a wyczekujący sztucznej inteligencji wyręczającej nas we wszystkim, co możliwe, muszą sprawdzić Observation. W tej rozgrywanej w kosmosie przygodówce, którą zachwycił się Eugeniusz Siekiera, wcielamy się w AI o niejasnych intencjach... Na Ziemię sprowadza nas natomiast Mordhau - symulator średniowiecznego wojaka, od którego nie sposób było oderwać Allora. Łącznie zrecenzowano aż 21 gier.

Dział Publicystyka otwiera "Nie trzeba wiele" - opowieść o problemach, na jakie natrafiają przed monitorem osoby z niepełnosprawnościami... oraz o tym, jak łatwo wyjść tym problemom naprzeciw (co potwierdza ponad 60 rozmówców - zarówno graczy, jak też developerów i naukowców). Zapowiedź Borderlandsów uzupełnia artykuł "Ach, ten Randy" (którym redakcja przypomina burzliwą biografię branżowego enfant terrible), a recenzję Bubsy'ego - "Porażka ma wielu ojców" (zjadliwa retrospektywa, w której z przyczyn tytułowej porażki tłumaczą się sami autorzy). Riotka kompleksowo wykłada oskarżenia o seksizm i mobbing u twórców LoL-a (o ich zasadność zapytaliśmy ekspertki Centrum Praw Kobiet), a Pisząc Kroniki Myrtany - jak pracuje się w zespole rzeźbiącym prequel Gothica... a właściwie to dwóch zespołach, poniekąd konkurencyjnych.

Niebezpiecznymi związkami Witold opowiada o potrzebie stworzenia branżowych związków zawodowych (powołując się zarówno na badania, jak i niedawne kryzysy u twórców Mortal Kombat, Wiedźmina czy RDR-a 2). Mianem Niepozornego hegemona DaeL określa Creative Assembly (o losy studia zapytaliśmy samych zainteresowanych). Na okoliczność Chernogrametrii Ninho wyprawił się do The Farm 51, by wysłuchać opowieści o wyprawach do czarnobylskiej Zony (i o tym, jak fotogrametria pozwala ją oddać na ekranie). Jak odpalić? Takie właśnie pytanie zadał Papkin tym developerom, którzy pozyskali na Kickstarterze setki tysięcy dolarów. Odpowiedź nie jest wcale oczywista. Podobnie jak przyczyny, dla których Mortyr był odbierany w Polsce jako produkt klasy światowej, choć świat miał na ten temat inne zdanie (o co Smuggler zagadnął samych autorów, na okoliczność artykułu Return to Castle Sebastein).

Nie zapomniano o felietonach, zresztą prowokacyjnych już na etapie tytułów, a na deser wbito Szpile.

Na koniec dział sprzętowy. W Technologiach znajdziecie porady, jak sensownie złożyć gamingowego peceta (już za 2000 zł można zmajstrować całkiem sensowną maszynkę) i przykładowe konfiguracje z możliwością ich rozbudowy - jeśli macie odłożone na kompa od 2 do 14 tysięcy, na pewno znajdziecie coś dla siebie.

A poza tym testy rozmaitych urządzeń - od stacjonarnego, ale kompaktowego peceta  i gamingowego laptopa, poprzez monitory, kartę dźwiękową i wzmacniacz słuchawkowy, po... uchwyt na monitor.

Jak sami widzicie - jest co czytać, jest w co grać. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy już od wtorku do kiosków, sklepów i salonów z prasą.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: CD-Action
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy