Reklama

Call of Duty: Modern Warfare zajmuje już 185 GB na PS4

​Strzelanka Call of Duty: Modern Warfare otrzymała wczoraj kolejną aktualizację. Nie byłoby w tym nic specjalnie niepokojącego, gdyby nie fakt, że łatka dodała następne kilkanaście gigabajtów danych, które trzeba gdzieś pomieścić. Produkcja zbliża się do 200 GB, co na konsolach zaczyna być kłopotem.

Co więcej, lista zmian i modyfikacji nie obejmuje niczego, co mogłoby tłumaczyć takiego wymagania. Jest kilka załatanych błędów, zmiany w balansie rozgrywki i nowy tryb rozgrywki na istniejącej już mapie. Rozmiar do pobrania? 10 GB na PlayStation 4 oraz 13 GB na Xbox One. Nikt nie wie, dlaczego.

A to jeszcze nie koniec, ponieważ po instalacji aktualizacji pobieramy kolejny data pack, obejmujący 15 GB. Na PC łączny rozmiar łatki wynosi 32 GB, czyli więcej, niż niejedna wysokobudżetowa gra sama w sobie. Rozmiary tytułów w ostatnich latach znacząco wzrosły, ale Modern Warfare bije rekordy.

Reklama

W 2013 roku Call of Duty: Ghosts zaskoczyło zapotrzebowaniem na 50 GB na PC, ale teraz, siedem lat później, Modern Warfare zajmuje na dysku już całe 175 GB, z koniecznością zarezerwowania około 200 GB na czas aktualizowania. Gracze coraz częściej narzekają, że nie mają pojęcia skąd te wymogi.

"Nie zrozumcie mnie źle, gra wygląda świetnie, ale wymagania na dysku są szalone. Na dobrą sprawę potrzebuję dedykowanego napęd SSD tylko dla tego tytułu" - napisał jeden z użytkowników serwisu społecznościowego Reddit. Jak żartuje, nazwie dysk "Call of Duty", bo nic innego tam nie będzie.

A to komputery osobiste. Na PlayStation 4 oraz Xbox One jest jeszcze gorzej, ponieważ tutaj miejsce jest ograniczone do 500 GB, o ile nie zmontowaliśmy własnego napędu. Pełna gra - kampania z trybem multiplayer - w lutym zajmowała 156,5 GB na sprzęcie Sony. Teraz jest to już około 185 GB.

Tymczasem PS4 potrzebuje sporo dodatkowego miejsca na instalowanie aktualizacji, więc konsola Sony na dobrą sprawę staje się urządzeniem dedykowanym Modern Warfare. Nie wspominając już o konieczności pobierania takiej masy danych z legendarnie powolnych serwerów PlayStation Network.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy