Call of Duty: Black Ops IIII z trybem battle royale i bez kampanii fabularnej
Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, wczoraj wieczorem Activision zorganizowało internetową prezentację, w trakcie której ujawniło pierwsze szczegóły na temat Call of Duty: Black Ops IIII.
Akcję produkcji osadzono pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi w drugiej i trzeciej części podserii rozwijanej przez Treyarch. Potwierdziły się jednak nieoficjalne doniesienia - w grze zabraknie kampanii fabularnej.
Deweloperzy w zamian przygotują zestaw osobnych misji przeznaczonych do zabawy w pojedynkę. Każde zadanie będzie powiązane z poszczególnymi klasami postaci - tak jak we wcześniejszych częściach, bohaterowie nazywani są "specjalistami".
Zmiany zajdą w mechanizmach rozgrywki. Przede wszystkim zrezygnowano z pancerzy wspomaganych, które pozwalały stosować wzmocnione skoki oraz biegać po ścianach. Gracze nie uświadczą też automatycznej regeneracji zdrowia - wyleczenie przeprowadzą wciskając wskazany przycisk. Pozostałe podopiecznemu życie wskaże specjalny pasek.
Twórcy zamierzają także zmodyfikować system arsenału. Do poszczególnych broni uczestnicy zmagań dołączą dodatki wpływające na sposób działania oręża, choć część tego typu rozszerzeń autorzy zarezerwują dla wybranych klas. Nie zabraknie także szeregu gadżetów, w tym miotaczy ognia i wyrzutni min.
Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami, w kolejnej odsłonie cyklu pojawi się tryb oparty na mechanizmach znanych z gatunku battle royale. W wariancie o nazwie Blackout gracze staną do walki o przetrwanie - wygra osoba, która jako ostatnia pozostanie na polu bitwy.
Starcia stoczą się na mapie zaprojektowanej właśnie z myślą o nowej opcji. Podkreślono, że lokacja jest największą w historii cyklu - podobno jest półtora razy obszerniejsza od poziomu Nuketown z pierwszego Call of Duty: Black Ops.
Co ciekawe, plansza złoży się z regionów inspirowanych różnymi obszarami z wcześniejszych odsłon cyklu strzelanek. Do przemieszczania się po wirtualnym terenie posłużą zaś maszyny lądowe, powietrzne oraz wodne.
W Blackout gracze pokierują postaciami pochodzącymi ze wszystkich części podserii rozwijanej przez Treyarch, także z wariantów z zombie. Nie jest jednak na razie jasne, ile dokładnie osób stanie do rywalizacji w trybie opartym o mechanizmy battle royale.
Oczywiście nie zabraknie nastawionej na kooperację opcji, w której zainteresowany stawiają czoła żywym trupom. W planach są jednak trzy rodzaje misji - IX, Voyage of Despair i Blood of the Dead. Pierwsze zadanie osadzono w starożytnym Rzymie, a drugą na terenie dziewiętnastowiecznego statku luksusowego. Szczegółów na temat ostatniego na razie nie ujawniono.
Autorzy szykują też wyzwania społecznościowe - codzienne i tygodniowe. Ponadto zamierzają organizować czasowe wyzwania i przywrócą samouczek przyswajający nowicjuszom podstawowe założenia rozgrywki.
Deweloperzy wprowadzą również funkcję wyboru poziomu trudności i możliwość toczenia walk z botami kontrolowanymi przez sztuczną inteligencję. To jednak nie wszystko, ponieważ szykują też Zombie Rush - osobny tryb, który "zawiera w pigułce wszystko to, co najlepsze w rozgrywce" ze smakoszami ludzkiego mięsa.
Activision potwierdziło też, że Call of Duty: Black Ops IIII w edycji komputerowej - po raz pierwszy w historii serii - będzie rozprowadzany nie za pośrednictwem Steama, a Battle.net. Twórcy usługi z Blizzarda pomagają w dostosowaniu gry do możliwości platformy.
Za wydanie PC odpowiada nie tylko Treyarch, ale i studio Beenox. Oba zespoły obiecują, że produkcja na tak zwanych "blaszakach" pozwoli na rozgrywkę w rozdzielczości 4K i HDR. Podkreślają, że zabraknie limitu liczby wyświetlanych klatek na sekundę.
Właściciele komputerów osobistych mogą też liczyć na rozbudowane opcje umożliwiające dostosowanie jakości oprawy graficznej do posiadanego sprzętu. Ponadto tytuł obsłuży monitory typu ultrawide i pozwoli na wybranie sterowania przeznaczonego dla osób lewo oraz praworęcznych.
Call of Duty: Black Ops IIII zadebiutuje 12 października na trzech platformach docelowych - PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Składający zamówienie przedpremierowe zagwarantują sobie udział w zamkniętej becie, która odbędzie się w nieznanym na razie terminie.
Poniżej można obejrzeć opublikowane zwiastuny i materiały poświęcone różnym aspektom powstającego tytułu.
Tryb sieciowy:
Specjaliści:
Tryb Blackout:
Misja IX z wariantu z zombie:
Misja Voyage of Despair z trybu zombie:
Misja Blood of the Dead z wariantu zombie:
Materiał o wersji PC: