Builder Simulator: Twórcy udostępnili kartę Steam wersji VR

​Symulator budowy domów stworzony przez Live Motion Games doczeka się swojej wersji VR. Nad portem tytułu, który przeniesie go do świata wirtualnej rzeczywistości, pracuje krakowski startup EpicVR. Karta Steam Builder Simulator VR wraz z trailerem gry zostały już udostępnione dla przyszłych graczy.

Builder Simulator VR będzie symulacyjną grą, umożliwiającą użytkownikom sprawdzenie się w roli budowlańców, projektujących i stawiających od podstaw wymarzone domy czy obiekty przemysłowe w wirtualnej rzeczywistości. Nad grą w wersji VR pracuje 7-osobowy zespół EpicVR.

"Staramy się stworzyć poniekąd nową odmianę tej gry. To nie będzie zwykły port, który obsługujemy, siedząc na kanapie. Oczywiście gracze otrzymają od nas możliwość skorzystania z różnych ułatwień, ale jednak tytuł będzie wymagał od nich też aktywności fizycznej. Myślę, że dzięki przeniesieniu go do świata wirtualnej rzeczywistości, zyska on nowy wymiar. Intensywnie pracujemy nad tym, aby wszystkie czynności i wyzwania, przed którymi staną gracze były jak najbardziej realistyczne" - mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR. 

Reklama

Tytuł Builder Simulator w wersji desktopowej zadebiutował na platformie Steam 9 czerwca 2022 r. Obecnie aż 77% z wszystkich jego recenzji jest pozytywnych. Gra została wydana w 11 wersjach językowych. Łączny koszt jej powstania i marketingu przekroczył 2 mln zł.

"Zdecydowaliśmy się na zlecenie stworzenia portu, który przeniesie naszą produkcję do świata wirtualnej rzeczywistości, ponieważ chcemy dotrzeć do graczy, których fascynuje rozrywka w formie VR. Naszym celem jest prezentacja gry jeszcze szerszemu gronu odbiorców, co z jednej strony zapewni im wyśmienitą zabawę, a z drugiej wpłynie zapewne pozytywnie na nasze wyniki finansowe" - mówi Dorota Osowska, prezes Live Motion Games.

W trakcie prac nad przenoszeniem gry do świata wirtualnego zespół EpicVR poświęca dużo uwagi na testowanie różnego rodzaju mechanik, które uatrakcyjnią tytuł i sprawią, że gracze poczują się jak w realnym świecie.

"Wiele mechanik musimy przemyśleć tzn. zastanowić się, jak to funkcjonuje w rzeczywistości. Jako przykład podam wykonywanie prac budowlanych z użyciem łopaty, gdzie analizujemy m.in. która ręka i w jaki sposób najczęściej tą łopatą pracuje i jaki sposób jest najwygodniejszy. Moim zdaniem w grze osiągnęliśmy satysfakcjonujący poziom rzeczywistego zachowania się obiektów i interakcji rękami. Mam nadzieję, że efekty pozytywnie zaskoczą graczy" - zapowiada Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.

Aktualnie EpicVR pracuje również nad swoją autorską produkcją Reptile Park. Projekt jest inspirowany znanymi serialami i filmami hollywoodzkimi, takimi jak Zagubieni czy Park Jurajski. Głównym celem graczy w tytule będzie przetrwanie na wyspie wśród prehistorycznych gadów.

EpicVR zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect. Oprócz założyciela udziałowcami EpicVR są również giełdowe spółki w postaci Grupy PlayWay oraz Arts Alliance, a także fundusz Satus Games.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy