Brick-Force: Wywiad z przedstawicielem producenta

Na pytania związane z grą Brick-Force odpowiada Josephine Gehrke, PR Manager w firmie Infernum.

Brick-Force to sandboksowy shooter, który dodatkowo pozwoli graczom tworzyć mapy. Każdy ze stworzonych światów może zostać udostępniony całej społeczności i posłużyć za pole bitwy z innymi graczami lub sterowanymi przez komputer botami.

Gra została stworzona w oparciu o silnik Unity 3D i będzie dostępna bezpośrednio z poziomu przeglądarki. Skierowany do kreatywnych graczy tryb "sandbox" będzie dostępny za pośrednictwem sieci społecznościowych oraz urządzeń przenośnych, takich jak smartfony i tablety.

Pomysł na świat zbudowany z bloków (vokseli) został skutecznie spopularyzowany przez Minecrafta. Czy gra Brick-Force powstałaby gdyby gra Markusa Perssona nie odniosła takiego sukcesu?

Reklama

Josephine Gehrke: Minecraft to bardzo znany tytuł cieszący się olbrzymią popularnością, jednak - tak jak każda inna gra - posiadała bogate źródła inspiracji. Brick-Force jest kojarzony przez graczy ze światem znanym z Minecrafta, ale nasza gra jest jedyna w swoim rodzaju. Dajemy graczom zupełnie nowe możliwości i nowatorski styl. Fajnie, że fani Minecrafta zwrócą uwagę na Brick-Force, ale jestem pewien, że nasz tytuł przyciągnie też zupełnie inny typ graczy - choćby casuali, czy miłośników gier FPS.

Sceptycy mówią, że świat zbudowany z klocków ogranicza możliwości graczy. Fani Minecrafta, z drugiej strony, twierdzą, że całkowita wolność jest możliwa tylko w takim uniwersum. Czy Brick-Force daje graczom więcej możliwości, niż inne, tradycyjne sandboksy?

Ważną cechą Brick-Force jest niebywała dostępność. Ze wszystkich bloków możesz skorzystać już od początku gry i nie musisz ich wyrabiać ze zdobytych materiałów. Dodatkowo, nie musisz ograniczać się do sześcianów i łatwo użyjesz specjalnych przedmiotów, takich jak wieżyczki, stacjonarna broń, drabiny czy płomienne zapory.

Social gaming jest dzisiaj utożsamiany z prostymi grami - kolejnymi klonami Farmville, pokerem, w których za pomocą 5 opcji zarządzasz miastem. Co odróżnia Brick-Force od popularnych choć uproszczonych gier znanych z Facebooka czy Google+?

Główną różnicą jest to, że Brick-Force posiada własną, wyjątkową niszę. Gra jest skierowana do graczy poszukujących innowacji i to z pewnością wyróżnia nasz tytuł spośród prostych gier, o których mówisz. W Brick-Force zagrasz nie tylko w przeglądarce, ale też na swoim telefonie czy tablecie. Gra dopasuje się do Twojego trybu życia i w zależności od tego, gdzie grasz, pozwoli na zupełnie inne doświadczenia.

Czy w Brick-Force gracze będą uczyli się budować nową broń i będą szukali coraz to nowych surowców do budowy, czy cały arsenał będzie dostępny już na początku gry?

Gracze mają dostęp do wszystkich przedmiotów już od początku rozgrywki. Regularnie będziemy wprowadzać nowości i będziemy zaskakiwać nawet największych wyjadaczy.

Oddanie otwartego, dającego się modyfikować świata w ręce kreatywnej społeczności musi odnieść sukces. Ilu graczy może jednocześnie grać w Brick-Force?

Na razie mogę powiedzieć jedynie o obecnej fazie zamkniętych beta-testów. Na tę chwilę mamy cztery potężne serwery dla graczy z Europy i dwa serwery na terytorium Stanów Zjednoczonych. Każdy z nich swobodnie pomieści kilkuset graczy, a w razie potrzeby możemy szybko zwiększyć limity. Już podczas fazy closed beta do gry loguje się bardzo wielu aktywnych graczy, a nasi informatycy uważnie przyglądają się ruchowi, żeby upewnić się, że gra cały czas działa stabilnie. Ciągle też testujemy nowe rozwiązania i wspólnie z nowymi graczami testujemy różne rozwiązania techniczne.

Gra Brick-Force ma działać w modelu free 2 play. Czy gracze, którzy nie zdecydują się na opłaty będą mogli bez przeszkód cieszyć się rozgrywką, bez obawy o szybką eksterminację z rąk tych, którzy kupili dodatkowe przedmioty? Jak dużą wagę przywiązujecie do balansu gry?

Zdecydowanie nie robimy gry, w której trzeba zapłacić, żeby cieszyć się rozgrywką! Każdy gracz może swobodnie grać i odnosić sukcesy bez żadnych opłat. Oczywiście poprzez opłaty, gracze zapewnią sobie dodatkowe możliwości, ale z pewnością będzie to fair wobec reszty społeczności. Najważniejsza będzie wewnętrzna waluta, którą wszyscy będą zdobywać w czasie rozgrywki, na przykład w trybie shootera.

(INTERIA.PL / Informacja prasowa)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy