Branża gier wideo z ogromnymi przychodami w 2019 roku. Tytuły free-to-play wciąż na topie

​W 2019 roku gry wideo mogły pochwalić się następnymi imponującymi wynikami finansowymi. Co ważne wzrost ma też utrzymać się w kolejnych dwunastu miesiącach.

Początek roku to dobry moment, aby podsumować minione dwanaście miesięcy w branży gier wideo, która według raportu SuperData Research wygenerowała ogromne przychody. Z udostępnionych danych wynika, iż za 2019 rok może ona pochwalić się przychodami na poziomie 120,1 miliardów dolarów, co jednocześnie stanowi 4-procentowy wzrost względem analogicznego 2018 roku. Najwięcej przychodów generują gry cyfrowe w tym dostępne dla nich elementy, choć według analityków najbardziej zaskoczyły produkcje dedykowane urządzeniom mobilnym, na które gracze przeznaczyli łącznie 64,4 mld dolarów.

Reklama

Jeśli chodzi o PC, to odpowiadają one za 29 procent całego przychodu wrzucając do puli 29,6 mld dolarów. Konsole znalazły się dopiero na trzecim miejscu z wynikiem 15,4 mld dolarów. Wyniki uwzględniają również popularne platformy streamingowe takie jak Twitch, YouTube, Facebook czy Mixer, które zarobiły 6,5 mld dolarów.

Natomiast rzeczywistość rozszerzona, wizualna oraz mieszana wygenerowała 6,3 mld dolarów. Warto podkreślić, że gry free-to-play nadal dominują na rynku, dzięki czemu za każde 5 dolarów zarobionych przez branżę aż 4 dolary pochodziły właśnie od darmowych tytułów. W tym segmencie zadziwiają także gry mobilne odpowiadając za 74 procent przychodów z kolei eksperci wskazują tu niemałe zainteresowanie Tencent's Honor of Kings i Candy Crush Saga jako główną przyczynę sukcesu.

Ogółem podsumowując cały rynek gier cyfrowych i zliczając do tego wszystkie platformy (PC, konsole i sprzęt mobilny) to odpowiada on za 80 procent przychodów branży. Raczej bez większego zaskoczenia najlepiej zarabiającym bezpłatnym tytułem w 2019 roku był Fortnite - 1,8 mld dolarów. Spadek o 5 procent do 18,9 mld dolarów w porównaniu do 2018 roku odnotował za to rynek gier premium i tutaj jako przyczynę analitycy wskazują brak głośnych premier wysokobudżetowych produkcji (AAA). W tym segmencie królem okazała się FIFA 19 z przychodami na poziomie 786 mln dolarów.

Natomiast progres w 2018 roku segment premium zawdzięczał przede wszystkim takim produktom jak Red Dead Redempion 2, Marvel's Spider-Man i Monster Hunter: World. Patrząc na 2020 roku SuperData Research przewiduje kolejny wzrost na rynku gier cyfrowych do 124,8 mld dolarów i tym razem przyczynić się do niego mają wysokobudżetowe propozycje m.in. The Last of Us 2 oraz Cyberpunk 2077, a także premiery konsol nowej generacji PlayStation 5 i Xbox Series X.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Free-to-Play
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy