Black Myth: Wukong zamienił chińską prowincję w nową turystyczną mekkę
Chiny, kraj o bogatej historii i kulturze, od dawna były źródłem inspiracji dla najrozmaitszych form sztuki. Jednak nigdy wcześniej gra wideo nie miała takiego wpływu na turystykę jak Black Myth: Wukong. Ta epicka produkcja od studia Game Science nie tylko podbiła serca graczy na całym świecie, ale również pozwoliła oprowadzić turystów po mniej znanych zakątkach Chin, jak prowincja Shanxi.
Black Myth: Wukong na długo przed oficjalnym rynkowym debiutem stał się fenomenem. Gra, której głównym bohaterem jest legendarny Małpi Król, osiągnęła imponującą liczbę 2,2 mln graczy, którzy jednocześnie, w tym samym czasie byli zalogowani na platformie Steam. To czyni dzieło Game Science jedną z najpopularniejszych produkcji dla jednego gracza w historii branży elektronicznej rozrywki. Jednak sukces tej gry nie ograniczył się wyłącznie do świata wirtualnego. Zaczęła ona wpływać na rzeczywistość, przyciągając turystów zafascynowanych kulturą i historią Chin.
Shanxi, prowincja w północnych Chinach, może pochwalić się największą liczbą starożytnych budowli w kraju. Te historyczne skarby, często pomijane przez turystów, teraz zyskały nową uwagę właśnie dzięki Black Myth: Wukong. W grze znalazło się 36 lokacji rozsianych po całych Chinach, z czego aż 27 znajduje się właśnie w Shanxi. Od momentu premiery gry, zainteresowanie tym regionem wzrosło w sposób spektakularny.