Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

BioWare przeprasza za problemy z demem Anthem

​Demo Anthem zadebiutowało w piątek dla posiadaczy zamówień przedpremierowych, lecz nie wszystko poszło zgodnie z planem studia BioWare. Serwery błyskawicznie ugięły się pod naporem graczy, a gry już udało się zalogować, większość graczy oglądała jedynie ciągłe ekrany ładowania.

To na pewno nie napawa optymizmem przed premierą pełnej wersji, gdy do akcji wkroczy znacznie więcej użytkowników, którzy niekoniecznie zdecydowali się na preorder lub po prostu nie wiedzieli o demie. Twórcy przepraszają i zapewniają, że kłopoty wynikały wyłącznie z liczby logowań.

Reklama

Inne problemy, które można wymienić, to choćby sfera techniczna na PC. Wydaje się, że deweloperzy będą musieli zająć się szlifowaniem opcji, ponieważ w obecnym stanie wyłączenie rozmycia obraz nie zmienia absolutnie nic, podobnie jak próby ustalenia rozdzielczości w trybie pełnoekranowym.

Chad Robertson, zajmujący się w BioWare obsługą gry "na żywo" zaprzecza w oficjalnym komunikacie, jakoby jego studio miało nie docenić liczby uczestników wersji demonstracyjnej, co przełożyło się na śmierć serwerów. Jak wyjaśnia, kłopotem były próby logowania się - zbyt wiele osób jednocześnie chciało dostać się na serwery.

Twórcy zidentyfikowali trzy główne źródła problemów: wspominane logowanie się, obciążenie serwerów obsługujących to, co każdy gracz odblokował (a więc sprawdzanie na przykład, czy dany użytkownik faktycznie posiada zamówienie przedpremierowe na Anthem) oraz ciągłe ładowanie.

Zwłaszcza ten ostatni problem jest tłumaczony w dość interesujący sposób. "Widzieliśmy ten problemy wyłącznie w odizolowanych testach wewnętrznych i wierzyliśmy, że został rozwiązany. Niestety, kłopot został tylko podkreślony w prawdziwych warunkach, gdzie różnice w dostawcach internetu i sieciach domowych wprowadzają nowe zachowania".

Pozostaje więc zastanawiać się, co dokładnie robili deweloperzy podczas poprzednich, zamkniętych testów alpha, gdy gra miała już okazję sprawdzić się w "prawdziwym świecie". Pozostaje mieć nadzieję, że zaplanowana na 22 lutego premiera odbędzie się już bez podobnych usterek.

Dowiedz się więcej na temat: Anthem

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje