Reklama

Battlefield 2042 sprzedaje się lepiej niż sądzono

​To dowód na to, że gra nie musi wcale otrzymać wysokich ocen w prasie i wśród graczy, aby osiągnęła sukces finansowy.

Jest to dość ciekawa sytuacja. Call of Duty: Vanguard otrzymało lepsze oceny niż Battlefield 2042, a Activision narzeka na kiepską sprzedaż najnowszej odsłony swojego przeboju. A tymczasem Electronic Arts patrzy na negatywne opinie o nowym BF-ie, macha ręką i wraca do liczenia pieniędzy.

Wydawać by się mogło, że brak kampanii single player oraz średnia ocen na poziomie 6,4/10 w portalu Metacritic (nie będziemy dobijać twórców średnią notą przyznaną przez jego użytkowników) spowodują lawinowy spadek zainteresowania Battlefield 2042. Okazuje się, że jest zupełnie odwrotnie. Już dawno żadna odsłona serii nie sprzedawała się tak dobrze.

Skąd to wiemy? Jak zwykle, gdy mowa o Battlefieldzie, autorem przecieków jest Tom Henderson. Znany insider, który do tej pory dostarczył wielu wiarygodnych informacji o tej serii, opublikował na Twitterze zestawienie liczby sprzedanych egzemplarzy poszczególnych odsłon cyklu w pierwszym tygodniu od premiery. Wygląda następująco:

Reklama

  • Battlefield 3 - 4,68 miliona egzemplarzy;
  • Battlefield 1 - 3,46 mln;
  • Battlefield 4 - 2,49 mln;
  • Battlefield: Hardline - 1,48 mln;
  • Battlefield: Bad Company 2 - 1,39 mln;
  • Battlefield: Bad Company - 0,44 mln;
  • Battlefield 2042 - 4,23 mln.

Henderson poinformował, że powyższe statystyki pochodzą z wewnętrznego raportu Electronic Arts. Jak do nich dotarł, nie wiadomo, ale podobne pytania można było zadawać przy okazji jego poprzednich przecieków na temat Battlefielda. Ale jakie ma to znaczenie, skoro do tej pory wszystkie z nich się sprawdziły? No właśnie. Nie ma więc powodów, by wątpić w wiarygodność podanych liczb.

Leaker zaznacza jednak, że przedstawiona przez niego statystyka nie obejmuje zwrotów, których gracze mogli dokonać po zagraniu we wczesną wersję gry. Ostateczna liczba sprzedanych kopii Battlefield 2042 może być więc nieco niższa. Tak czy inaczej, robi wrażenie, szczególnie w zestawieniu z kiepskimi opiniami.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje