Battlefield 2042 sprzedaje się lepiej niż sądzono
To dowód na to, że gra nie musi wcale otrzymać wysokich ocen w prasie i wśród graczy, aby osiągnęła sukces finansowy.
Jest to dość ciekawa sytuacja. Call of Duty: Vanguard otrzymało lepsze oceny niż Battlefield 2042, a Activision narzeka na kiepską sprzedaż najnowszej odsłony swojego przeboju. A tymczasem Electronic Arts patrzy na negatywne opinie o nowym BF-ie, macha ręką i wraca do liczenia pieniędzy.
Wydawać by się mogło, że brak kampanii single player oraz średnia ocen na poziomie 6,4/10 w portalu Metacritic (nie będziemy dobijać twórców średnią notą przyznaną przez jego użytkowników) spowodują lawinowy spadek zainteresowania Battlefield 2042. Okazuje się, że jest zupełnie odwrotnie. Już dawno żadna odsłona serii nie sprzedawała się tak dobrze.
Skąd to wiemy? Jak zwykle, gdy mowa o Battlefieldzie, autorem przecieków jest Tom Henderson. Znany insider, który do tej pory dostarczył wielu wiarygodnych informacji o tej serii, opublikował na Twitterze zestawienie liczby sprzedanych egzemplarzy poszczególnych odsłon cyklu w pierwszym tygodniu od premiery. Wygląda następująco:
- Battlefield 3 - 4,68 miliona egzemplarzy;
- Battlefield 1 - 3,46 mln;
- Battlefield 4 - 2,49 mln;
- Battlefield: Hardline - 1,48 mln;
- Battlefield: Bad Company 2 - 1,39 mln;
- Battlefield: Bad Company - 0,44 mln;
- Battlefield 2042 - 4,23 mln.