Barotrauma, nietypowa symulacja łodzi podwodnej w kosmosie, zapowiedziana
Wydawca Daedalic Entertainment ujawnia dziś kolejny nowy tytuł z tegorocznego portfolio. Wraz z fińskimi deweloperami FakeFish i Undertow Games Daedalic ogłasza grę Barotrauma, w której ekipa łodzi podwodnej walczy o przetrwanie w odległych zakątkach Układu Słonecznego.
Barotrauma jest generowaną proceduralnie symulacją z trybem wieloosobowym przeznaczonym dla maksymalnie 16 graczy. Zarządzają oni skomplikowanymi systemami podwodnymi, aby przetrwać w temperaturach poniżej zera oraz odkrywać obcy ocean. Tytuł pojawi się wiosną tego roku we wczesnym dostępie na Steamie.
Fabuła Barotraumy osadzona jest w niedalekiej przyszłości, kiedy to nieustraszeni poszukiwacze przygód uciekli z Ziemi i osiedlili się na Europie, wodnym księżycu Jowisza. W tym nieprzyjaznym środowisku przeżycie jest możliwe tylko w głębinach oceanu, poniżej zamarzniętej powierzchni księżyca. Tutaj do akcji wkracza gracz i jego (miejmy nadzieję) dzielna ekipa. Tymczasem to nie tylko ludzie walczą o przetrwanie pod wodą...
Jako członka załogi łodzi podwodnej, zadaniem gracza jest sterowanie okrętem przez niebezpieczny teren, eksploracja nieznanych ruin i stawianie czoła wymagającym misjom. Gracze uczą się zarządzania wszystkimi rodzajami systemów pokładowych, takimi jak reaktor jądrowy, sonar, broń, maszyny i inne. Dzięki złożonemu systemowi craftingu, załoga może tworzyć narzędzia, leki i broń ułatwiające przetrwanie.
W grze ważne jest, aby działać szybko i strategicznie, szczególnie w obliczu nieoczekiwanych katastrof. Oprócz roli kapitana, na pokładzie istnieją cztery różne typy stanowisk. Proceduralnie generowane poziomy i wydarzenia sprawiają, że zabawa pełna jest adrenaliny niezależnie od tego czy zagłębiamy misje wspólnie z przyjaciółmi, czy obserwujemy walkę z niebezpieczeństwami prowadzoną przez innych graczy.