Baldur’s Gate 3 ukaże się jeszcze w tym roku - w Early Access

​Mamy dobrą i złą wiadomość. Dobra nowina jest taka, że Baldur’s Gate 3 zadebiutuje jeszcze w tym roku. Zły komunikat jest taki, że będzie to debiut w programie Early Access na Steamie. Na pełną odsłonę oczekiwanej kontynuacji przyjdzie więc poczekać do przyszłego roku. Oby było warto.

Informacje ujawniono podczas imprezy New York Toy Fair w weekend, gdzie pojawiły się firmy Hasbro oraz Wizards of the Coast, zarządzające obecnie licencją na popularną grę fabularną Dungeons & Dragons. Sam tytuł powstaje u mistrzów gatunku ze studia Larian z Belgii.

Już od jakiegoś czasu wiemy, że Baldur’s Gate 3 zobaczymy najpewniej w tym roku, dzięki reklamom usługi Google Stadia, gdzie gra ma się pojawić. Dotychczas naiwnie sądzono jednak, że być może mowa od razu o pełnej wersji, ponieważ Stadia nie oferuje wczesnych wersji tytułów. A jednak.

Reklama

Obecnie na temat produkcji wiemy bardzo mało, choć sytuacja powinna zmienić się w nadchodzący weekend, ponieważ na imprezie PAX East twórcy pojawią się z pierwszym trailerem prezentującym rozgrywkę. Materiał wideo ma zadebiutować nieco wcześniej, bo już w czwartek, 27 lutego.

Pierwszy trailer znamy z czerwca. Materiał wideo prezentuje tytułowe miasto Baldur's Gate, zaraz po wyniszczającej bitwie. Jeden z najemników z grupy Flaming Fists potyka się o własne nogi, a wkrótce potem zaczyna mutować i zamieniać w potwora. Chwilę później widać już, że to Łupieżca Umysłów.

Ale to nie wszystko. Na samym końcu zwiastuna widać, że na miejsce przybyła cała armia Łupieżców. Jest też potężny, latający statek Nautiloid, służący zazwyczaj do przemieszczania się po planach astralnych. To zapewne ogólne spojrzenia na fabułę nadchodzącej produkcji oraz planowany konflikt.

Obecnie nie wiemy zbyt wiele na temat fabuły i rozgrywki. Akcja toczyć się będzie po wydarzeniach z dwóch pierwszych odsłon serii, a w planach jest także oficjalna "papierowa" kampania Descent into Avernus, która położy podwaliny pod grę.

Baldur’s Gate 2: Cienie Amn z 2000 roku to gra wyprodukowana przez BioWare i wydana przez Interplay Entertainment. W Polsce - za sprawą przełomowej lokalizacji - tytuł ukształtował tysiące graczy i na dobre zyskał miano pozycji kultowej, między innymi dzięki Piotrowi Fronczewskiemu.

"Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę" na dobre weszło do słownika pewnego pokolenia graczy, ale to nie tylko lokalizacja wyróżnia Baldur’s Gate 2. Było to po prostu produkcja świetna pod niemal każdym względem, z wielowątkową fabułą i zawartością na setki godzin.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Baldur’s Gate 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy