Baldur's Gate 3 - premiera najwcześniej w przyszłym roku
Gracze wyczekujący trzeciej części serii Baldur's Gate jeszcze przez jakiś czas będą się musieli zadowolić wczesną wersją.
Gdy w październiku ubiegłego roku na Steamie zadebiutowała wersja early access Baldur's Gate 3, można było mieć nadzieję, że Larian Studios zdąży przygotować grę do końca 2021. Jednak okazuje się, że nie ma już na to najmniejszych szans. Wszelkich złudzeń pozbawił fanów jeden z twórców, Sven Vicke, w wywiadzie dla serwisu GameSpot.
"Dokładamy wszelkich starań, aby pełna wersja ukazała się w przyszłym roku" - powiedział. "Na pewno nie ujrzy światła dziennego w tym roku". Wygląda więc na to, że nawet premiera w 2022 roku nie jest wcale taka pewna i że proces produkcji może wydłużyć się jeszcze bardziej.
Larian Studios rzeczywiście pracuje nad Baldur's Gate 3 niezwykle intensywnie. Jednocześnie wprowadza poprawki do wersji dostępnej w ramach early access oraz przygotowuje zawartość pod kątem "pełniaka". Już wkrótce twórcy mają wypuścić kolejną łatkę, koncentrującą się na pomniejszych poprawkach i optymalizacji gry.
Warto mieć na uwadze, że wyzwanie jest olbrzymie, wszak Baldur's Gate 3 będzie rozbudowanym RPG-iem, zapewniającym przeszło sto godzin zabawy. Zresztą podobnie jak poprzednie produkcje Larian Studios - dwie odsłony Divinity: Original Sin.
Można powiedzieć, że oczekiwanie na Baldur's Gate 3 nie jest wcale takie straszne, skoro można cały czas grać we wczesną wersję (aby uzyskać do niej dostęp, wystarczy kupić grę na Steamie). Jednak nie powinny tego robić osoby, które nie lubią przeżywać tych samych przygód po dwa razy. Larian Studios zapowiedziało już jakiś czas temu, że nie będzie możliwości przeniesienia postępów z early access do pełnej wersji.
Baldur's Gate 3 to kontynuacja legendarnej serii RPG-ów, stworzonej przez studio Black Isle. Powierzono ją Larian Studios, czyli twórcom świetnie przyjętego cyklu Divinity: Original Sin. Część graczy jest zachwycona, ale jest też grupa, która narzeka na to, że "trójka" zbytnio odstaje od poprzedniczek - i rozgrywką, i szatą wizualną. Jedną z kości niezgody jest wprowadzenie w pełni turowego systemu walki.