Reklama

Assassin’s Creed: Valhalla - fani rozszyfrowali "starożytny" język dostępny w grze

​Fanom Asssasin’s Creed: Valhalla udało się rozszyfrować obecny w grach z kultowej serii, starożytny język Isu, zaprojektowany na potrzeby wspomnianej produkcji.

Autorzy kanału Access The Animus złamali dostępny w Assassin's Creed: Valhalla starożytny język Isu. Wyczyn został nawet pochwalony przez jednego z twórców produkcji Darby'ego McDevitta.

Co ciekawe sam język wymyślono na potrzeby najnowszej odsłony serii o skrytobójcach, natomiast dzięki temu dokonaniu społeczność jest już w stanie tłumaczyć dialekt "Tych, którzy Byli Przed Nami". We współczesnym wątku opowieści tajemnicze zapiski zobaczymy na komputerze Layli i to właśnie one w niemałym stopniu pomogły zdekodować niezrozumiałe wcześniej teksty.

Reklama

Znalezione w laptopie notatki służące za wskazówki sugerują, że język ten jest spokrewniony z językiem indoeuropejskim (wiadomości wysłała do Layli osoba kojarzona z nazwiskiem jednego z projektantów oddziału firmy Ubisoft w Singapurze - Antoine Henry).

Fanom udało się zidentyfikować w mowie Isu przypadki, czas czy odmianę przez osoby. Poznali też podstawy konstruowania zdań. Autorzy zespołu "Access The Animus" wykorzystali zdobytą wiedzę do przetłumaczenia niektórych napisów widocznych na dołączonych do edycji kolekcjonerskiej przedmiotów.

Przykładowo na płycie ze ścieżką dźwiękową napisano "Ukryte wewnątrz". To jednak nie koniec prac, ponieważ społeczność wciąż pracuje nad bardziej zaawansowanymi tłumaczeniami. Niewątpliwie wyczyn dokonany przez grupę "Access The Animus" jest dość interesujący i pokazujący, jak kreatywni bywają fani tego rodzaju produkcji osadzonych w starożytnych czasach.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje