Assassin's Creed Odyssey sprzedało mniej pudełek niż Origins
Napływają pierwsze wyniki sprzedaży wydanego w piątek Assassin's Creed Odyssey. Na razie musimy bazować wyłącznie na danych z brytyjskiego rynku, ale dane nie są najlepsze. Przygody w słonecznej Grecji notują rezultaty znacznie słabsze od Assassin's Creed Origins z ubiegłego roku - o 25 procent.
Warto jednocześnie pamiętać, że statystyki z UK nie obejmują wersji cyfrowych, lecz tylko sprzedaż w pudełkach. Czy jednak można oczekiwać, że w zaledwie rok jedna czwarta fanów przestawiła się z wydań fizycznych na dystrybucję przez sieć? Wydaje się to być raczej wątpliwe.
Odyssey oferowało edycje upoważniające do rozpoczęcia rozgrywki już 2 października, co mogło przyciągnąć część najbardziej oddanych fanów. Ważniejszym czynnikiem wpływającym na słabsze statystyki może być jednak fakt, że Origins ukazywało się po roku przerwy, więc miłośnicy cyklu byli bardziej "wygłodniali" nowych wrażeń.
Wydaje się także, że Ubisoft zbytnio nie przejmie się wolniejszą premierą. Przed nami bardzo gorący okres świąteczny, a produkcję zaprojektowano tak, by wystarczyła na wiele, wiele godzin. Dość powiedzieć, że przepustka sezonowa obejmuje między innymi remaster Assassin’s Creed 3, zaplanowany na przyszły rok.
Najlepiej sprzedającą się produkcją ubiegłego tygodnia pozostała więc FIFA 19, co nie powinno być raczej wielkim zdziwieniem, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że patrzymy na zestawienie z Wielkiej Brytanii. Pełną dziesiątkę znaleźć można poniżej.
Forza Horizon 4 debiutuje na trzeciej lokacie, ale przy wynikach lepszych niż Forza Horizon 3. Ponownie, pomaga zapewne umieszczenie akcji w UK. Ten rezultat jest o tyle bardziej imponujący, że cyfrową wersję gry wyścigowej można przecież nabyć po znacznie niższej cenie w ramach abonamentu Xbox Game Pass.
- FIFA 19
- Assassin's Creed Odyssey
- Forza Horizon 4
- Spider-Man
- Super Mario Party
- Shadow of the Tomb Raider
- Tekken 7
- Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
- Project Cars 2
- Grand Theft Auto 5