Assassin's Creed III to najlepiej wypromowana gra minionego roku
Game Marketing Awards to nagrody przyznawane za najlepsze akcje promocyjne/marketingowe w branży gier.
Zwycięzcą aż w 15 kategoriach za 2012 rok został Assassin's Creed III (choć te najbardziej prestiżowe dostało Halo 4). Żony marketingowców z Ubisoftu i Microsoftu już kombinują, co kupią za szykujące się premie... Pełna lista zwycięzców Game Marketing Awards 2013 wygląda następująco:
Wyjątkowa reklama TV lub kinowa
- Złoto: Halo 4 Scanned, Microsoft Xbox
- Srebro: Call of Duty: Black Ops 2 Reveal, Activision/The Ant Farm
- Brąz: Assassin’s Creed 3 In-Cinema :60, Ubisoft/The Ant Farm
Najśmieszniejszy materiał wideo
- Złoto: Kinect Star Wars Girl Vader, Microsoft Xbox
- Srebro: Far Cry 3 Monkey Business Pack, Trailer Park & Ubisoft
- Brąz: EA Sports Madden 13 “Madden Forever"
Wyjątkowy trailer promocyjny
- Złoto: Just Dance 4 E3 Announcement Trailer, Buster
- Srebro: Assassin’s Creed 3 “Launch Trailer", Ubisoft and The Ant Farm
- Brąz: PlanetSide 2 “Death is No Excuse", Sony Online Entertainment & Blur
Najlepszy materiał z gry
- Złoto: Borderlands 2 “Wimoweh" Traile, g-NET, 2K & Gearbox
- Srebro: Call of Duty: Black Ops 2 Reveal, Activision/The Ant Farm
- Brąz: Far Cry 3 Story Trailer, Ubisoft/The Ant Farm
Najlepszy materiał wieloodcinkowy
- Złoto: Dishonored - “Tales from Dunwall", Psyop / Rokkan / Evolution Music Partners / DeFacto Sound / Bethesda Softworks
- Srebro: Assassin’s Creed III: Inside Assassin’s Creed III, Ubisoft/Modus Operandi
- Brąz: The Final Hours of Tomb Raider Video Series, g-NET & Crystal Dynamics
Najlepszy materiał live action
- Złoto: Angry Birds - “Launch TV:60″, Activision/The Ant Farm
- Srebro: Mass Effect 3 - Fight, Electronic Arts
- Brąz: Just Dance 4 - “Justin Bieber Surprise", Ubisoft/The Ant Farm
Wyjątkowa kampania marketingowa
- Złoto: Halo 4, Microsoft Xbox
- Srebro: Just Dance 4, Ubisoft
- Brąz: Call of Duty: Black Ops II, 72andSunny
Wyjątkowa kampania marketingowa - gra dla hardkorowych graczy
- Złoto: EA Sports Madden 13 “Madden Forever", Heat
- Srebro: Halo 4, Microsoft Xbox
- Brąz: Far Cry 3 Campaign, Ubisoft
Wyjątkowa kampania marketingowa - gra dla każuali
- Złoto: Nike + Kinect Training, Microsoft Xbox
- Srebro: Just Dance 4, Ubisoft
- Brąz: Disney Epic Mickey 2: The Power of Two, Disney Interactive/The Ant Farm
Wyjątkowa kampania marketingowa - gra mobilna
- Złoto: The Simpsons Tapped Out, Electronic Arts
- Srebro: ATVI Mobile - “Pitfall, Anthology, And Wipeout", ATVI/The Ant Farm
- Brąz: Mobile App Global Challenge, appsasia
Wyróżniająca się reklama drukowana
- Złoto: Assassin’s Creed 3 “Into Battle", Ubisoft
- Srebro: God of War: Ascension, Sony Computer Entertainment America & PETROL
- Brąz: Sleeping Dogs Print Ads, Square Enix
Wyróżniająca się kampania reklamowa
- Złoto: Halo 4, Microsoft Xbox
- Srebro: Assassin’s Creed 3 Lifecycle Print Campaign, Ubisoft
- Brąz: Dishonored - Ad Campaign, Bethesda Softworks / Rokkan / Fearless Media
Wyróżniająca się kampania w plenerze
- Złoto: Assassin’s Creed 3 Outdoor Campaign, Ubisoft
- Srebro: Halo 4 E3 OOH, Microsoft Xbox
- Brąz: Borderlands 2 Wallscapes, 2K Games
Wyróżniające się materiały marketingowe w punktach sprzedaży
- Złoto: Halo 4 Countdown Counter Unit, Origin LLC
- Srebro: Dead Island: Riptide Best Buy Display, Square Enix / Deep Silver
- Brąz: Halo 4 GameStop End cap, Origin LLC
Najlepsze nietradycyjne opakowanie
- Złoto: Skylanders Giants Starter Kit, Activision and Hamagami/Carroll Inc.
- Srebro: Skylanders Giants Portal Owners Pack, Activision and Hamagami/Carroll Inc.
- Brąz: Skylanders Giants Single Character Packages, Activision and Hamagami/Carroll Inc.
Najlepsza edycja limitowana
- Złoto: Call of Duty: Black Ops II - Care Package, Activision & PETROL
- Srebro: Diablo III Collector’s Edition, Blizzard Entertainment
- Brąz: Assassin’s Creed 3 Limited Edition, Ubisoft
Najlepsze stoisko na imprezie branżowej
- Złoto: PAX East 2012: Ubisoft Booth Activation, Ubisoft
- Srebro: Activision Skylanders, Toy Fair 2012, Ignited/Activision
- Brąz: Activision E3 2012, Ignited/Activision/The Ant Farm
Najlepsza kampania marketingowa w punktach sprzedaży
- Złoto: Tomb Raider, Square Enix and Midnight Oil Creative
- Srebro: Skylanders Giants, Activision and Midnight Oil Creative
- Brąz: Assassin’s Creed 3, Ubisoft and Midnight Oil Creative
Najlepsze marketingowe materiały dodatkowe
- Złoto: Raiden’s Arm, Ignited/Konami
- Srebro: Family Guy Manager Mailer, Activision and Midnight Oil Creative
- Brąz: Assassin’s Creed 3 Alex Ross Steelbook, Ubisoft
Najlepsza strona internetowa
- Złoto: Transformers: Fall of Cybertron, Soap Creative & Activision
- Srebro: Sleeping Dogs, Future US / MoreYellow
- Brąz: Assassin’s Creed III: Portal, Ubisoft/Pop
Najlepsza cyfrowa kampania reklamowa
- Złoto: Assassin’s Creed III: Online Banners, Ubisoft/Modus Operandi
- Srebro: Prototype 2, Soap Creative & Activision
- Brąz: Guild Wars 2 “We Are The Brave", Ayzenberg Group & ArenaNet
Najlepsze wykorzystanie mediów społecznościowych lub cyfrowych
- Złoto: Halo 4, AKQA
- Srebro: Black Ops II, SapientNitro
- Brąz: Action Movie FX App, 72andSunny
Najlepsze wykorzystanie muzyki w promocji
- Złoto: Borderlands 2 “Wimoweh" Trailer, g-NET, 2K & Gearbox
- Srebro: ZombiU, Ubisoft
- Brąz: Dishonored - “Drunken Whaler", COPILOT / Rokkan / Bethesda Softworks
Najlepsze wykorzystanie dźwięku
- Złoto: Call of Duty: China Reveal, Activision/The Ant Farm
- Srebro: Dead Space 3 “Turn it Off" Trailer, g-NET
- Brąz: Dishonored, Defacto Sound & Bethesda Softworks
Najlepsze teksty przygotowane na potrzeby mediów lub do sieci
- Złoto: Resident Evil: Operation Raccoon City Reviewer’s Guide, Off Base Productions
- Srebro: Call of Duty: Black Ops II - “Rightfull King" Kindle Short Story, Armed Mind
- Brąz: Call of Duty: Black Ops II, Activision & Petrol
Najlepsze teksty przygotowane na potrzeby kampanii wideo
- Złoto: Assassin’s Creed 3 In-Cinema :60, Ubisoft/The Ant Farm
- Srebro: Far Cry 3 Launch Trailer, g-NET
- Brąz: Far Cry 3 Story Trailer, Ubisoft/The Ant Farm
Najlepsze logo
- Złoto: Star Wars 1313, LucasArts and Hamagami/Carroll Inc.
- Srebro: Call of Duty: Black Ops II, Activision & PETROL
- Brąz: Skylanders Giants, Activision and Hamagami/Carroll Inc.
Najlepsza grafika promująca
- Złoto: Metal Gear Rising: Revengeance, Ignited/Konami
- Srebro: Sleeping Dogs Key Art, Square Enix
- Brąz: Assassin’s Creed 3 Limited Edition Box, Ubisoft
Najlepsze partnerstwo reklamowe
- Złoto: Madden NFL 13 Cover Vote Campaign, EA Sports, ESPN and Fleishman-Hillard
- Srebro: EA Sports and ESPN - Partnership, Electronic Arts, ESPN
- Brąz: Just Dance 4 - Cheetos Partnership, Ubisoft
Najlepsze ogłoszenie nowej gry
- Złoto: Resident Evil 6 Announcement Strategy, Capcom and Tangible Media
- Srebro: Call of Duty: Black Ops 2 Reveal, Activision/The Ant Farm
- Brąz: Deadpool Announcement, Ignited/Activision
Najlepsza kampania generująca buzz w mediach społecznościowych
- Złoto: Assassin’s Creed III: YouTube Influencer Campaign, Ubisoft/Plaid Social Labs/Alloy Digital
- Srebro: Madden NFL 13 Cover Vote Campaign, EA SPORTS, ESPN and Fleishman-Hillard
- Brąz: Halo 4 Glyph, Microsoft Xbox / AKQA
Najbardziej oryginalne działanie marketingowe
- Złoto: Halo 4 Glyph, Microsoft Xbox / AKQA
- Srebro: Just Dance 4 - “Justin Bieber Surprise", Ubisoft/The Ant Farm
- Brąz: Hip Hop Dance Experience NFL Program, Ubisoft
Najlepsze gadżety z gry
- Złoto: Far Cry 3 Real Tattoos, Ubisoft
- Srebro: Assassin’s Creed 3 Adidas Shoes, Ubisoft
- Brąz: Nie przyznano