Artifex Mundi otwiera się na nowe gatunki gier
Katowickie studio powołuje do życia inicjatywę amLab. To wewnętrzne "laboratorium gier", którego celem jest tworzenie prototypów z różnych gatunków i weryfikacja ich przez graczy na możliwie najwcześniejszym etapie. Pierwszy taki test będzie miał miejsce już na Pyrkonie (28 - 30 kwietnia), gdzie pojawi się sześć zróżnicowanych produkcji.
O przyszłości prototypów powstających w ramach inicjatywy amLab zadecyduje, obok weryfikacji wewnętrznej, ich pozytywny odbiór podczas prezentacji na różnych branżowych wydarzeniach w 2017 roku.
Wybrane prototypy, powstające w ramach inicjatywy amLab, będzie można już niebawem sprawdzić podczas tegorocznej edycji Pyrkonu w dniach 28-30 kwietnia Stoisko 12, hala 5A. W ciągu 3 dni zaprezentowane zostaną następujące prototypy:
- Bladebastards - dynamiczny hack`n`slash z kooperacją dla 4 osób. Gracz dołącza do drużyny antybohaterów, by przy użyciu szerokiego wachlarza środków siać śmierć i zniszczenie. W walce wspomogą śmiałków czarny humor i obsceniczne gesty.
- Insection - prototyp platformowej, dynamicznej gry akcji, w której gracz wciela się w rolę łucznika potrafiącego kontrolować czas. Jego głównym celem jest walka z ogromnymi insektami powstałymi w wyniku przerażających eksperymentów.
- Matryoshka - prototyp surrealistycznej i pełnej sarkazmu przygodowej gry point & click. Evan Kovolski - zafascynowany socjalizmem dziennikarz z Zachodu, trafia do Matryoshki - malutkiego, fikcyjnego państwa w Bloku Wschodnim w okresie Zimnej Wojny, w którym wszystko dzieje się na opak. Zamiast psów na spacer wyprowadza się niedźwiedzie, z kranów leci wódka, a wodą rozcieńcza się benzynę i mleko. Początkowa ekscytacja lokalną kulturą i ustrojem gaśnie, następujące po sobie wydarzenia odkrywają przed Evanem, niczym matrioszka, drugie, trzecie i czwarte dno pozornie szczęśliwego życia w kraju pełnym absurdów.
- Rockpaper Dungeon - połączenie staroszkolnego RPGa i mobilnej gry logicznej. Jako niestrudzony śmiałek, gracz przemierza podziemne labiryntynajeżone morderczymi pułapkami, potworami i cennymi skarbami.
- Shrubbery - prototyp gry, łączącej gameplay logiczny z rodziny match-3 z nostalgicznie RPG-owym zbieraniem przedmiotów i rozwojem bohatera w świecie fantasy, pełnym potworów i magii. Gra realizowana jest w formule f2p.
- Tasty Family - prototyp gry przygodowo-zręcznościowej z grafiką w stylu pixel art. Gracz wciela się w początkującego czarodzieja, który pechowo zamienia rodzinę w zwierzęta gospodarskie, a zwierzęta gospodarskie - w ludzi. Jeśli nie chcesz wyprowadzać ojca na spacer, doić matki i zjeść brata, musisz znaleźć sposób, aby naprawić swój błąd...
Pyrkon nie będzie jedyną okazją, by przekonać się w jakich kierunkach zmierzają powstające w Artifex Mundi projekty. Do końca roku katowicki deweloper i wydawca planuje prezentację efektów prac zespołów skupionych wokół amLab na co najmniej dwóch krajowych imprezach. W efekcie gracze będą mieli okazję przetestować zupełnie inne prototypy gier.
Fani gier z gatunku Hidden Object nie muszą się jednak obawiać o przyszłość swoich ulubionych gier.