Ara: History Untold - premiera już we wrześniu. Rewolucja w gatunku strategii?

Ara: History Untold to najnowsza gra strategiczna od Oxide Games, która - jak właśnie się dowiedzieliśmy - zadebiutuje 24 września 2024 roku na PC. Gra będzie również dostępna w usłudze PC Game Pass od dnia premiery. Twórcy zaprezentowali wiele nowych szczegółów, w tym tryb multiplayer, który ma wprowadzić powiew świeżości do gatunku gier strategicznych.

W skrócie:

Premiera Ara: History Untold odbędzie się 24 września 2024 roku, wyłącznie w wersji na PC.Gra będzie dostępna na PC (w sklepie Microsoftu i na Steamie) i w PC Game Pass.Nowy tryb multiplayer wprowadza innowacyjne "jednoczesne tury".

Ara: History Untold to turowa gra strategiczna, która obejmuje historię ludzkości od starożytności po czasy współczesne i dalsze. Twórcy chcieli, aby Ara wyróżniała się na tle innych gier tego typu, dlatego dodali nowoczesne elementy, które nadają grze unikalny charakter. Świat w Ara jest szczegółowo i pięknie wykonany. Można zobaczyć podzielone regiony, różnorodne biomy i tętniące życiem miasta.

Reklama

"Ara to klasyczna gra strategiczna, ale z nowoczesnym twistem" mówi Brian Stone, szef projektu. "Mapa tętni życiem, jest pełna aktywności, od latających samolotów po bawiące się dzieci. Każda rozgrywka generuje losowy świat, więc doświadczenie za każdym razem będzie inne."

Ara: History Untold oferuje wiele dróg do zwycięstwa. Można zdobyć przewagę militarną, osiągnąć sukces religijny, rozwijać przemysł lub zyskać prestiż, który przyciągnie inne narody (czyli trochę podobnie jak w Sid Meier's Civilization). Każdy lider w grze ma unikalne cechy, które wpływają na jego osobowość i interakcje z innymi przywódcami. "Każdy lider ma swoje unikalne cechy, które sprawiają, że gra każdym z nich jest inna," tłumaczy Marc Meyer, prezes Oxide Games.

Jednym z największych wyzwań w grach strategicznych jest tryb multiplayer. Wiele z nich ma problemy z synchronizacją turowych rozgrywek między wieloma graczami. Oxide Games, aby temu zaradzić, wprowadziło innowacyjny system "jednoczesnych tur". Polega on na tym, że wszyscy gracze wykonują swoje ruchy jednocześnie, a następnie są one jednocześnie realizowane przez grę. "To sprawiedliwy model, który zapewnia równe szanse wszystkim graczom" wyjaśnia Meyer.

Co więcej, przetwarzanie tur odbywa się w chmurze Azure, co oznacza, że gra jest stale dostępna i można do niej dołączyć w dowolnym momencie. "Chcieliśmy usunąć wszelkie bariery dla trybu multiplayer" mówi Stone. "Możesz grać w dowolnym tempie, a jeśli ktoś nie chce kontynuować gry, AI przejmie kontrolę, nie psując zabawy pozostałym uczestnikom."

Dla Oxide Games Ara: History Untold to druga próba podboju gatunku strategii. Pierwsza, w ramach której na światło dzienne trafiło Ashes of the Singularity, nie powiodła się. Gra uzyskała średnią ocen na poziomie 6,9/10 (według Metacritic) i nie sprzedała się najlepiej.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy